خبرگزاری کار ایران

ملک شاهی در اخطار قانون اساسی

حذف نمایندگان در تذکر پایان مجلس وظایف نمایندگی را زیر سوال می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۸


رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: حذف تذکر نمایندگان در پایان جلسه باعث خواهد شد تا نمایندگان نتوانند به ایفای وظایفشان به خوبی بپردازند و ازحق قانونی شان نیز محروم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا الهیار ملک شاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در صحن علنی امروز در رابطه اصل ۸۴ قانون اساسی اخطاری را بیان کرد.

وی در اخطار خود گفت: استحضار دارید مجلس علیرغم تذکرات پایان جلسه در آیین نامه موضوع نداشته اما هیات رئیسه تشخیص دادند که در پایان جلسه نمایندگان مجلس دو دقیقه وقت داشته باشند تا تذکر بدهند.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خاطرنشان کرد: در اصل ۸۴ قانون اساسی آمده است نماینده ملت مسوول بیان حرف‌هایی است که در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود اما اگر ماده ۱۲ طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در راستای تذکر نمایندگان در پایان هر جلسه حذف شود و دیگر نمایندگان تذکر شفاهی ندهند وظایف نمایندگی شان خدشه دار خواهد شد و از حق قانونی شان محروم می‌شوند.

ابوترابی فرد خطاب به ملک شاهی گفت: شما در مقام موافق صحبت می‌کنید اخطار شما وارد نیست و سپس خطاب به آقای قاضی‌پور و گفت: آقای قاضی‌پور شما چرا نمایندگان را هدایت می‌کنید تا به جای اخطار در قالب موافق و مخالف صحبت کنند و این کار شایسته نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز