خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سایت ویکی پدیا کارهای امنیتی انجام می‌دهد

کد خبر : ۶۳۴۸۴

بیشترین آدرس فرماندهان در جنگ غزه و جنگ 22 روزه همین سایت ویکی پدیا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه امروز این مرکز جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده است، افزود: در مرکز پژوهش‌های مجلس همواره تلاش شده وجه علمی گزارش‌ها حفظ و تقویت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز(چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

کاظم جلالی در این دیدار پس از تشریح ساختار مرکز پژوهش‌های مجلس و معرفی معاونت‌های این مرکز، گفت: در این مرکز همواره تلاش شده تا وجه علمی مرکز پژوهش‎‌ها حفظ و تقویت شود و امروز وجه علمی مرکز پژوهش‎‌ها بارز است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر این مرکز نیروهایی جوان هستند، افزود: جوانان حاضر در مرکز پژوهش‌های مجلس جوانانی نخبه و علاقمند به کشور و انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: در مرکز پژوهش‌های مجلس همواره تلاش بر این است که گزارش‌های تهیه شده در مرکز بر اساس رویکردی علمی و کارشناسانه باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه امروز این مرکز جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده است خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: امیدواریم تا مرکز پژوهش‌ها بتواند در پیشبرد اهداف این وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات و تقویت فعالیت‌های این وزارتخانه به شما کمک کند.

همچنین در این دیدار محمد حسن نامی با بیان اینکه 32 موضوع را در دستور کار قرار داده‌ام، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستیابی به این اطلاعات کمک کند که مهمترین آن ایجاد پایگاه تحقیقاتی در قطب جنوب است که باید جمهوری اسلامی ایران حضور جدی در این منطقه داشته باشد چرا که اهمیت دو قطب شمال و جنوب هر روز بیشتر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آمایش سرزمینی مهم‌ترین حلقه توسعه و عمران کشور است، توضیح داد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند به بحث آمایش سرزمینی بپردازد و وظایفی را برای سایر قوا تعیین بکند چرا که اجرای این طرح از عهده تنها یک قوه خارج است و نیرویی فرا قوایی می‌خواهد.

نامی با تاکید بر اینکه حوزه اینترنت باید به صورت موضوعی خاص مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اینترنت برای اولین بار در سال 1957 برای ایجاد خطوط ارتباطی امن برای زمان درگیری بین شرق و غرب درنظر گرفته شد که در سال 1967 عملیاتی شد و شبکه امنی بین کشورهای عضو ناتو برقرار شد و اکنون تاثیر گذاری اینترنت روز به روز بیشتر می‌شود.

این عضو کابینه دهم در ادامه با بیان اینکه آمریکا با سایت‌های مختلف تفکر ملت‌ها را دنبال می‌کند تا برای آینده جوامع برنامه‌ریزی کند، افزود: آمریکا، انگلیس رژیم صهیونیستی 5 سایت را برای جهانی سازی و هدایت جهان ایجاد کردند که ویکی پدیا، گوگل ارث و ویکی مدیا و دو سایت زیر نظر شرکت مایکروسافت در این مجموعه قرار دارند و امروز بسیاری از جوانان و جوامع از این سایت‌ها برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه سایت ویکی پدیا کارهای امنیتی انجام می‌دهد، تصریح کرد: این سایت محل مکانی شخصیت‌های جهانی را پیدا می‌کند و بیشترین آدرس فرماندهان در جنگ غزه و جنگ 22 روزه همین سایت ویکی پدیا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

نامی با تاکید بر اینکه گوگل ارث از نظر مالکیتی متعلق به شرکت‌های رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از چنین سایت‌هایی برای ترور و حذف فیزیکی افراد استفاده می‌کند در حالی که نگاه مردم به این سایت‌ها خدماتی است اما پشت آنها سازمان‌ها اطلاعاتی در حال جمع آوری اطلاعات هستند.

وی با بیان اینکه این سایت‌ها از اجماع تفکر همه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ما در کشور تولید علم داریم اما به دلیل عدم ترویج آن همه متوقف می‌شود و زمینه کاری بسیاری برای گسترش آنها وجد دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تا زمانی که سایت ملی جامع برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکنیم نمی‌توانیم نظرات خود را به جهان صادر کنیم، ما می‌گوئیم که استراتژی ما عاشورایی است یا نهج البلاغه کتاب کاملی است در حالی که باید بتوانیم این تفکر را به وورت مجازی در سایت‌های مختلف ارائه کنیم یا حوزه علمیه و دادگاه و مدرسه ومراکز مجازی داشته باشیم که امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز