خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس شورای اسلامی:

حقوق كارگران باید متناسب با تورم افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۸۲

اگر بخواهیم در مقابل تحریم‌ها مقاومت هوشمندانه داشته باشیم باید تولید را سرپا نگه داریم/حرف‌هایی مبنی بر افزایش نقدینگی نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلكه به افزایش تورم منجر خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم تاكید كرد.

علی لاریجانی در دیدار اعضای کنفدراسیون عالی کارگری کشوری كه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام كارگر صورت گرفت،گفت: هفته کارگر فرصت خوبی برای بررسی مشکلات قشر کارگران است تا اگر راه حل‌هایی برای حل مشکلات آن‌ها وجود دارد از سوی بخش‌های مختلف کشوری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه کارگران سرمایه اصلی و توان اقتصادی کشورهستند، اظهار داشت: اگر تولید را محور توان اقتصادی بدانیم کارگران محور تولید به شمار می‌آیند و هر تلاشی که برای آرامش روانی آن‌ها صورت گیرد به طور مستقیم به توان اقتصادی آن‌ها کمک خواهد کرد.

لاریجانی گفت: خوشبختانه آقایان محجوب و قاضی‌پور نمایندگان فراکسیون کارگری کار‌ها و مطالبات مربوط به این قشر را در مجلس به طور جد پیگیری می‌کنند و از این نظر مشكلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در مجلس بیمه بیکاری پیگیری شد که این مساله تا جایی كه مربوط به کارگران بیکار می‌شد با دولت هیچ مشکلی نداشتیم و دولت آن را در لایحه آورده بود اما نمایندگان قسمتی را به این طرح مجلس اضافه کردند که شامل همه بیکاران می‌شد که شورای نگهبان به دلیل بار مالی آن را رد کرد و در حال حاضر برای بررسی به مجمع تشخیص رفته که امیدواریم این مشکل نیز حل شود تا افرادی كه به هر دلیل بیكار می‌شوند حداقل ارامش روانی را داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی گفت: برخی نابسامانی‌ها در خصو ادامه فعالیت کارگاه‌ها گزارش شده است که زیاد جالب نیست. ما اگر بخواهیم در مقابل تحریم‌ها مقاومت هوشمندانه داشته باشیم باید تولید را سرپا نگه داریم.

وی تاكید كرد: برای پاسخ به همه دشمنی‌ها تولید باید روان باشد که این با سخنرانی قابل حل نیست. قوانین مصوب در کشور باید مؤید تولید بوده و در اجرا نیز هیچ چیزی مهم‌تر از تولید نباشد که این به معنای مقاومت هوشمندانه است که متاسفانه ما در این زمینه نقص داریم.

لاریجانی گفت: متاسفانه بعضی از مسائل اقتصادی تحت شعاع مسائل سیاسی قرار می‌گیرد در حالی که با مقوله اقتصاد باید با فرمول خودش برخورد کرد. نباید با حرفهایی که به اقتصاد ضربه می‌زند در حوزه سیاست وارد شد.

وی ادامه داد: در صورت نگاه عالمانه به اقتصاد نباید مشکلات فعلی در كشور وجود داشته باشد.دوباره تاكید می‌كنم اگر کشور می‌خواهد مقاومت کند باید تولید سرپا بماند.

وی با اشاره به تورم موجود در کشور گفت: متاسفانه تورم به یک معضل بزرگ تبدیل شده و مشکلات فروانی را برای حقوق بگیران ایجاد کرده است که راه حل آن حرف‌های سیاسی نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: حرف‌هایی مبنی بر افزایش نقدینگی دردی را دوا نمی‌کند و تنها به افزایش تورم منجر خواهد شد.

لاریجانی گفت: حل مشكل تورم به استراتژی ما در حوزه اقتصاد بر می‌گردد که این نیاز دارد دولت، مجلس و شعب کارگری و کارفرمایی با پرهیز از کارهای حاشیه‌ای در راستای سرپا ماندن بخش تولید تلاش کنند.

وی گفت: ما آماده‌ایم هر جایی که لازم است قوانینی را به نفع کارگران تصویب کنیم قوانینی که پوشش صیانتی برای کل کارگران کشور به وجود آورد و مانع تعطیلی کارگاه‌هاشود.

وی با تاکید بر ضرورت تامین امنیت شغلی برای کارگران گفت: دغدغه نمایندگان در این طرح این است که این مساله موجب اخراج کارگران نشود و کارگاه‌های خصوصی برای كارگران مشكلی ایجاد نکنند که اگر راه حل همه جانبه در این خصوص پیدا شود مجلس از آن استقبال خواهخد كرد.

لاریجانی گفت:متاسفانه کار موقت که در قانون به عنوان استثنا تعریف شده در حال حاضر اغلبیت پیدا کرده و عده‌ای از این مساله سوءاستفاه می‌کنند.

وی گفت:حقوق کارگران باید متناسب با تورم افزایش یابد‌‌ همان گونه که در مورد کارمندان نیز در این مورد توجه می‌شود.

لاریجانی در پایان گفت: انشاالله با برگزاری انتخابات پرشور مشکلات جامعه بخصوص کارگران در دولت آینده مرتفع گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز