خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

به دنبال مسیر اصلاحات در سوریه‌ هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۶۵

طرح هایی که امروزه از سوی برخی رسانه ها برای سوریه مطرح می شود جنبه بازی گوشی دارد اما آنها بدانند که حقوق مردم جنبه بازی گوشی ندارد.

علی لاریجانی پس از دیدار با همتای سوریه ای خود با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از رئیس پارلمان سوریه و هیات همراه برای حضور در ایران گفت: سوریه کشوردوست و برادر ما است و در این دو سال و اندی که از ماجراجویی ها در سوریه می گذرد ما شاهد هستیم همگرایی با برخی از کشورهای مرتجع به وجود آمده تا بر مقاومت سوریه فشار وارد سازد و پایداری مردم سوریه با نیروهای معاند را ستایش می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا وی در ادامه افزود: این مایه تاسف است که برخی از کشورهای غربی مرتب شعار می دهند که با تروریست مبارزه می کنند اما در سوریه سلاح به دست تروریست ها می دهند.

لاریجانی در ادامه با تاکید برمذاکرات خود با اللحام گفت: در این مذاکرات مشخص شد که دولت سوریه آماده هستند تا در یک مدذاکرات شفاف با گروه های مختلف سیاسی در یک راه حل سیاسی در مساله سیاسی دست پیدا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ما از این نگاه سوریه که تصمیم دارد آِینده خود را در صندوق های رای در بیاورد حمایت می کنیم و این نگاه را می پسندیم.

وی افزود: هرگونه اصلاحات در سوریه باید براساس رای مردم باشد نه فشار، چراکه اصلاحات با سرنیزه، توپ و سلاح صورت نمی گیرد و ما این موضع را در مورد بحرین نیز داریم.

لاریجانی تصریح کرد: در بحرین سلاح نمی تواند مشکلات را حل کند و ما در سوریه در مسیری می خواهیم قرار بگیریم تا اصلاحات در گفتگو با مردم مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین بیان داشت: سفر اللحام به ایران امیدواریم که پرخیر و برکت باشد.

لاریجانی همچنین در رابطه با طرح اتحادیه عرب با آمریکا در رابطه با این که اسرائیل باید به مرزهای هزار و 967 دست پیدا کند و با امریکا به این توافق رسیده اند گفت: طرح هایی که در برخی از رسانه ها مطرح می شود طرح های خامی است و تنها جنبه بازیگوشی دارد چراکه حقوق فلسطینیان جنبه بازی گوشی ندارد و بعید است که حقوق فلسطینیان مایه دست خوش شود.

وی افزود: این گونه طرح ها به خاطر این بیان می شود که امروزه فشارهایی براسرائیل وارد شده و این ها به دنبال این هستند که گشایش سیاسی در آن ها وارد شود و اسرائیل از انزوا خارج شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: با این گونه موارد تازه متوجه می شویم که سروصدا ها در سوریه برای چیست، این ها برخی موارد سروصداهایی را به وجود می آورند و سرنوشت این طرح ها همانند دیگر طرح ها خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز