خبرگزاری کار ایران

یو سفیان ملا در گفتگو با ایلنا؛

تشكیل ستاد فرا قوه ای در قانون اساسی پیش بینی نشده است

asdasd

ملت ایران آزاد هستند تا در رابطه با مسائل اظهار نظر كنند/ایجاد ستاد فرا قوه ای تنها با دستور و امر مقام معظم رهبری امكان پذیر است.

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:تشكیل ستاد فراقوه ای در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی نشده است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با پیشنهاد برخی از وزرا در راستای تشكیل ستاد فرا قوه ای گفت:ملت ایران طبق قانون اساسی آزاد  هستند تا در رابطه با مسائل كشور اظهار نظر كنند و یا این كه مشكلات و راهكارهای مورد نظر خود برای برون رفت از این مشكلات را با مسئولان نظام در میان بگذارند.

وی در ادامه افزود:در خصوص تشكیل ستاد ویژه فرا قوه ای كه وزرای سابق ایجاد آن را از مقام معظم رهبری در خواست كرده اند در قانون اساسی چنیین موضوعی پیش بینی نشده است.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:قانون اساسی در راستای زمان های بحرانی راهكارهایی در نظر گرفته است و می توان از این راهكارها بجای تشكیل و ایجاد ستاد های ویژه استفاده كرد.

یوسفیان ملا در ادامه تصریح كرد:در قانون اساسی آمده  كه  رئیس جمهوری می بایست در كشور قوانین را اجرا كند و در این راستا از هیچ كوششی فرو گذار نكند و اگر رئیس جمهور در انجام وظایف كوتاهی كرد لازم است از ابزار های لازم با وی مقابله شود. 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد:در قانون اساسی آمده است كه اگر در اجرای قوانین از سوی رئیس جمهور و یا هر یك از وزرا ضعفی مشاهده شد نمایندگان می توانند از جانب ملت رئیس جمهور و یا وزرا را استیضاح و یا از آنان در رابطه با ضعف موجود سوال كنند.

نماینده مردم آمل گفت: در صورت پذیرفتن ایجاد ستاد ویژه فرا قوه ای از سوی  مقام معظم رهبری با توجه به این كه ایشان در راس نظام جمهوری اسلامی ایران و قانونی اساسی قرار دارند می توانند دستور تشكیل چنین ستادی را بدهند .

وی همچنین بیان كرد: اعضا و رئیس تشخیص مصلحت نظام نیز هر كجا كه تشكیل ستاد فرا قوه ای را ضروری دانستند می توانند دستور تشكیل چنین ستادی را دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز