خبرگزاری کار ایران

امامی در تذکر شفاهی:

راه نجات اقتصاد توجه به امر تولید است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۴

روز به روز فاصله و شکاف بین مناطق و محروم ایجاد شده است/ لایحه بودجه با توجه به اولویت‌ها تنظیم نشده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس  ادامه داد: متاسفانه بودجه امسال بر اساس الویت ها تنظیم نشده است. مهمترین و اصلی ترین اولویت از جانب رهبر معظم انقلاب، اولویت اقتصادی است که لازمه تحقق آن، توجه به اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی امامی در جلسه علنی امروز مجلس، در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور و هیأت دولت گفت: خوب بود دولت در زمان تدوین لایحه بودجه، نقطه نظرات کمیسیون ها را اخذ و به موقع لایحه را تقدیم می کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم تعامل مثبت دولت با مجلس باعث شده که هر کدام با نگاه خود لایحه را پیگیری کنند، خاطر نشان ساخت: امروز مجلس به ویژه کمیسیون تلفیق علاوه بر صراحت قانونی تلاش دارد با ایجاد ردیف های جدید، احکام و بندهای الحاقی و حذف بندهای مختلف، لایحه بودجه را در مسیر مورد نظر خود قرار دهد که این شیوه برخورد چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس با منطق بودجه ریزی سازگاری ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان ایکه لایحه بودجه با توجه به اولویت ها تنظیم نشده است یادآور شد: مهمترین و اصلی ترین اولویت از جانب رهبر معظم انقلاب، اولویت اقتصادی است که لازمه تحقق آن، توجه به اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد است.

امامی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تولید نگران کننده است، تصریح کرد: اشتغال به خطر افتاده و قیمت کالا و خدمات افزایش و قدرت خرید کاهش یافته است. بنابراین راه چاره، نجات اقتصاد و توجه به امر تولید است که با سرمایه گذاری مولد و جذب سرمایه و منابع سیار مردمی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه جامعه بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال نقدینگی را که نتیجه سیاست های غلط سرازیر شده به بازار است را تحمل می کنند گفت: قطعاً تصمیم سریع و منطقی نمایندگان با ایجاد حکمی همراه با نظارت جدی و مؤثر در بودجه سال ۹۲ موجب یک نهضت پایدار در امر جهاد اقتصادی با حضور مردم و صاحبان سرمایه خواهد شد نتیجه این اقدام، اشتغال، افزایش تولید، بهبود وضع زندگی، افزایش رفاه و امنیت در جامعه و شکل گیری اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

امامی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه در راهبرد و سیاست شما توجه به مناطق محروم موج می زد، ادامه داد: اقدامات شما در مناطق محروم، مایه امید بود اما متأسفانه به خاطر سیاست های غلط اقتصادی و بعضاً سوء مدیریت در بعضی قیمت ها، روز به روز فاصله و شکاف بین مناطق و محروم ایجاد شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست های حضرت امام و مقام معظم رهبری، محرومیت زدایی و رشد و توازن در تمام نقاط کشور بوده است. امروز ۸ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان، خرسان جنوبی علی رغم همه تلاش ها و اقدامات جزو محروم ترین استان های کشور هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز