خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ترکیه اشتباه محاسباتی خود را به گردن ایران و حزب الله نیاندازد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۰

دولت های منطقه اگر بخواهند با مسئولیت پذیری، نقش مثبت در امنیت منطقه داشته باشند باید جلوی درگیری منطقه ای و مذهبی را بگیرند نه اینکه آتش آن را بیافروزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات وزیر خارجه ترکیه در اتهام زنی به ایران و حزب الله ناثواب و غیرواقعی است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: امروز نیز حضرت زینب (س) در مصاف یزیدیان زمان آمریکا و مرتجعین منطقه مظلوم زمانه است.

وی افزود: آفرین بر حزب الله و مسلمانان غیرتمند که از مظلومیت زینب (س) در معرکه سوریه دفاع می کنند.

لاریجانی با اشاره به مسائل امروز سوریه گفت: اگر دیروز یزیدیان به دنبال شهادت و اسارت خاندان پیامبر بودند، یزیدیان امروز حتی نسبت به پیکر بی جان آنان بغض دارند و با وحشیگری به دنبال تخریب مرقد پیامبر خدا هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب گفت: گروه های افراطی که با پز مبارزه با آمریکا در صحنه منطقه حاضر شدند، چگونه است که امروز دست در دست آمریکا و مرتجعین منطقه به جنگ با خاندان رسول الله پرداخته اند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: سخنان اخیر وزیر خارجه ترکیه در اتهام زدن به ایران و حزب الله ناثواب و غیرواقعی است. نصیحت ما به شما این است که ترکیه با تحلیل نادرست با سوریه ستیز کرده و می کند و اگر محاسبات شما اشتباه از آب درآمده است، هزینه آن را به گردن حزب الله و ایران نیندازید.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که مسئله سوریه باید در درون و با مذاکرات سیاسی حل شود.

وی تاکید کرد: ارسال سلاح و کمک به افراطیون صرفاً نوعی آتش افروزی در منطقه و تشدید بحران است اما کمکی به حل مسئله و تقویت دموکراسی در منطقه نمی کند.

وی با بیان اینکه امروز بعد از هزینه های زیاد و خسارات جانی و مالی، دنیا به همین نتیجه رسیده است خاطرنشان کرد:حال زمان اصلاح مسیر برای کسانی است که در تحلیل خود درست عمل نکرده اند نه این که با فرار به جلو به دیگران اتهام بزنند.

لاریجانی یادآور شد: وجدان های انسانی و غیرت مسلمانان نمی تواند نبش قبر حجربن عدی و دریدن بدن یک مسلمان در سوریه و خوردن قلب او توسط افراطیون را جزو وحشیگری در قرن ۲۱ نام نهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم تصریح کرد: دولت های منطقه اگر بخواهند با مسئولیت پذیری، نقش مثبت در امنیت منطقه داشته باشند باید جلوی درگیری منطقه ای و مذهبی را بگیرند نه اینکه آتش آن را بیافروزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز