خبرگزاری کار ایران

با نظر نمایندگان؛

استاندار رئیس کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز شد

کد خبر : ۸۲۲۳۴

نمایندگان مقرر کردند که کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ها به ریاست استاندار تشکیل شود.

نمایندگان مقرر کردند که کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ها به ریاست استاندار تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، نمایندگان ضمن رسیدگی به لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور تامین نظر شورای نگهبان ماده ۳ ان را اصلاح و با ۱۶۷ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

براساس این ماده اصلاحی به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرائی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز متشکل از وزیران دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا معاونان ذی‌ربط آنان و دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون‌های اقتصادی و قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس و رؤسای سازمان‌های تعزیرات حکومتی، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازرسی کل کشور، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رؤسای کل بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، رئیس مؤسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و معاون اجتماعی و پیشگیری قوه‌قضائیه و نماینده تام‌الاختیار رئیس قوه قضائیه با ریاست رئیس‌جمهور یا نماینده ویژه وی تشکیل می‏گردد. تصمیمات این ستاد پس از امضای رئیس جمهور و یا نماینده ویژه وی با رعایت اصل یکصد و بیست و هفتم (۱۲۷) قانون اساسی در موضوعات مرتبط با قاچاق کالا و ارز برای تمامی دستگاههای اجرائی لازم‌الاجراء است.

سایر دستگاههای مرتبط با امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله قوه‌قضائیه، نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دستگاههای عضو ستاد وظیفه دارند در حدود اختیارات این ستاد، همکاری لازم را با آن داشته باشند.

تبصره- کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانها به ریاست استاندار و زیر نظر ستاد و حسب مورد با اعضای متناظر ستاد تشکیل می‏شود.

نمایندگان مجلس همچنین صبح امروز در بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از شورای نگهبان و به منظور تامین نظر این شورا به افزودن معاونت پیشگیری وقوع جرم به اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رای مثبت دادند.

برپایه این مصوبه معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه با حضور نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد می شود.

براین اساس سایر دستگاه های مرتبط با امر پیشگیری از مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان صدا و سیما و دستگاه های عضو ستاد وظیفه دارند در حدود اختیارات این ستاد همکاری لازم را با آن داشته باشند.

همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مسئولیت کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز