خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

دولت مكلف به ایجاد سامانه برای مبارزه با كالای قاچاق شد

کد خبر : ۸۲۲۵۳

دولت باید از طریق وزارت اطلاعات و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی سامانه‌ای جهت شناسایی و مبارزه با کالای قاچاق را ایجاد کند. این مواد تصویب شده باید توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شود.

دولت باید از طریق وزارت اطلاعات و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی سامانه‌ای جهت مبارزه شناسایی و مبارزه با کالای قاچاق را ایجاد کند. این مواد تصویب شده باید توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس درخصوص مواردی از لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از سوی شورای نگهبان به کمیسیون امور اقتصادی و دارایی ارجاع داده شده بود ضمن بررسی آن‌ها و اصلاح بندهای گفته شده این موارد را به تصویب رساندند.

براین اساس نمایندگان دولت را مکلف کردند به منظور پیشگیری از ارتکاب قاچاق و شناسایی نظاممند آن سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند جدید جهت نظارت بر فرایند واردات، صادرات، ‌حمل، نگهداری و مبادله کالا وارز را ایجاد و راه اندازی کنند.

همچنین دولت باید از طریق وزارت اطلاعات و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی سامانه‌ای جهت مبارزه شناسایی و مبارزه با کالای قاچاق را ایجاد کند. این مواد تصویب شده باید توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شود.

در همین زمینه مجلس با تصویب بندی به این موضوع اشخاص حقیقی و حقوقی را مکلف به رعایت کلیه مقررات و احکام این قانون و الزامات مربوط به سامانه‌های راه اندازی شده کرد.

براساس این اشخاص حقیقی متخلف به محرومیت از اشتغال به حرفه خود به یک سال و اشخاص حقوقی به ممنوعیت از فعالیت تجاری تا شش ماه محروم می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز