خبرگزاری کار ایران

از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد؛

ایجاد سامانه یکپارچه اعتبارسنجی برای صدور‌، تمدید و ابطال کارت بازرگانی

کد خبر : ۸۲۲۷۱

وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ایجاد سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری برای تجارت داخلی و خارجی با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتاق بازرگانی و اتاق تعاون صدور‌، تمدید و ابطال کارت بازرگانی را از طریق سامانه فوق با هدف پیشگیری از بروز تخلفات و قاچاق کالا و ارز ساماندهی کنند.

نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به ایجاد سامانه‌هایی در خصوص کاهش زمینه بروز قاچاق کالا و ارز کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، موکلان مردم در مجلس صبح امروز در صحن علنی پارلمان در ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف ساختند با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های زیربط سامانه نرم افزاری جامع یکپارجه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت مردم را به منظور کاهش زمینه‌های بروز قاچاق کالا و ارز را ایجاد کنند.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ایجاد سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری برای تجارت داخلی و خارجی با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتاق بازرگانی و اتاق تعاون صدور‌، تمدید و ابطال کارت بازرگانی را از طریق سامانه فوق با هدف پیشگیری از بروز تخلفات و قاچاق کالا و ارز ساماندهی کنند.

در ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان، دارای ابهام شناخته شد و در سایر موارد و بندهای قانونی به کمیسیون اقتصادی برای بررسی بیشتر ارجاع داده شد.

این موارد شامل قوانین گمرکی در رابطه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز