خبرگزاری کار ایران

پورمختار در اخطار قانون اساسی:

رئیس ‌مجلس از رئیس ‌جمهور شکایت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۹

عدم معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان، عدم پرداخت بودجه مترو علی رغم تصویب مجلس و عدم ارسال اساسنامه وزارت نفت جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی از سه موضوع مورد نظر است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به شکایت مجلس از احمدی نژاد گفت: شکایت مجلس از رئیس جمهور به مجلس هشتم مربوط شده و هیچ ارتباطی به شخص لاریجانی ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی پورمختار در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل 90 و اصول 122 و 140 قانون اساسی در مورد شکایت مجلس از رئیس جمهور گفت: در سال 89 در مجلس هشتم راجع به سه موضوع هم از طریق کمیسیون اصل 90 و هم در اجرای ماده 236 بررسی شده، مجلس تایید کرده که از طرف رئیس جمهور مختلف صورت گرفته است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه موضوع مطرح شده از سوی مجلس افزود: عدم معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان، عدم پرداخت بودجه مترو علی رغم تصویب مجلس و عدم ارسال اساسنامه وزارت نفت جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی از سه موضوع مورد نظر است.

وی با بیان اینکه دو مورد تخلف در مجلس براساس ماده ۲۳۶ تایید شده و این مصوبه مجلس بوده و ربطی به رئیس جمهور نداشته و شکایتی از سوی شخص رئیس مجلس صورت نگرفته افزود: متاسفانه الان چنین وانمود می شود که این شکایت به حضور رئیس جمهور در مجلس در بحث استیضاح وزیر رفاه مربوط می شود در صورتی که به هیچ وجه موضوع این نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به شخص رئیس مجلس نیست، ادامه داد: طبیعی است وقتی که مجلس ارسال شکایتی را مطرح می کند رئیس مجلس باید آن را امضا کند.

پورمختار با بیان اینکه اصل ۹۰ گزارش مترو را در صحن علنی قرائت کرده و به طبع آن در اجرای مقررات خود به دستگاه قضایی فرستاده گفت: آقای کوچک زاده مطلبی را مطرح کردند که بی تدبیری بوده، پرونده ای که در دستگاه قضایی به صورت غیرمحرمانه و غیرعلنی مطرح می شود این را به هیچ وجه علنی نکردیم و خود دولت آن را بر سایت گذاشته و شروع به جوسازی کرده است.

وی با بیان اینکه بنابر اساس اصل ۱۴۰ دستگاه قضایی حق رسیدگی دارد ادامه داد: خواستم هم رئیس مجلس و هم نمایندگان و هم ملت ایران در جریان باشند که چنین بحثی در مجلس وجود نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز