خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

تلاش كردم کسی بدون ضابطه وارد آموزش و پرورش نشود

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۲۹

کارهایی که در آموزش و پرورش انجام می شود امروز جواب نمی دهد بلکه جواب آنها را حدود هفت سال یا ده سال دیگر می گیریم.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر موردی از معلمان حق التدریسی، شرکتی و آموزش یار در شهرستانی وجوداشته  باشد، نماینده آن شهرستان یادداشتی به من ارائه دهد تا من یک روزه مشکل را حل کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حمیدرضا حاجی بابایی که امروز صبح برای پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور یافته بود به چگونگی شکل گیری دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: از بین یک میلیون دانشجو 700 هزار نفر متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان بودند که در نهایت 25 هزار نفر از طریق کنکور سراسری بهمن ماه سال گذشته به این دانشگاه وارد شدند و در 64 پردیس دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همه از نخبگان هستند، افزود: از این 25 هزار دانشجو 79 درصد دارای معدل بالای17 و 6 هزار نفر از آنها نیزدارای معدل 20 بودند.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را از همان روز اول بورسیه و به استخدام درآوردیم.

حاجی بابایی ادامه داد: از امسال به این سمت می رویم که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از مناطق گوناگون انتخاب شود و به جنسیت و رشته نیز توجه ویژه ای خواهدشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان است، افزود: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا کسی بدون ضابطه وارد آموزش و پرورش نشود و کسانی هم که وارد این نهاد می شود از شرایط لازم برخوردار باشند.

حاجی بابایی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی وضعیت معلمان شرکتی و حق التدریسی نیز گفت: همه قوانینی که در این زمینه مصوب شده،صددرصد اجرا کردیم و یک نفر معلم حق التدریسی، شرکتی و آموزش یار دیگر نداریم.

وی تصریح کرد: اگر موردی از معلمان حق التدریسی و شرکتی و آموزش یار در شهرستانی وجود دارد نماینده آن شهرستان یادداشتی به من ارائه دهد تا من یک روزه مشکل را حل کنم.

حاجی بابایی همچنین در مورد وضعیت معلمان پیش دبستانی تصریح کرد:مجلس مصوبه ای را گذراند که براساس آن آموزش و پرورش باید در طی دو سال آزمونی را برگزار کند و بر اساس نیاز نیروهای مورد نظر را از معلمان پیش دبستانی جذب كند.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت ماه است که از تاریخ تصویب این قانون می گذرد، افزود: از آن زمان تاکنون اقدامات لازم را دنبال می کنیم اما باید بودجه آن نیز تامین شود اما سعی كرده ایم از زمانی که قانون مشخص شد هیچ تخلفی صورت نگیرد و کارها در چارچوب قانون انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات بازنشستگان فرهنگی نیز گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش در هر سال مسائل مربوط به بازنشستگان است زیرا وقتی که حقوق را پرداخت می کنیم هر چقدر که باقی مانده باشد به پاداش پایان خدمت فرهنگیان و سرانه مدارس اختصاص می دهیم به این دلیل همیشه با مشکل در این زمینه مواجه بوده ایم.

وی با اشاره به پیش بینی ردیف بودجه 200 میلیارد تومانی گفت: 829 هزار نفر سال گذشته بازنشسته داشته ایم که 800 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت آنها می شده است که 70 درصد آنها را پرداخت کرده ایم و بقیه نیز به استان ها ابلاغ شده است یعنی استان ها اعتبار را دریافت کرده اند و فقط باید پرداخت کنند.

حاجی بابایی در ادامه به بیمه طلایی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بیمه طلایی فرهنگیان جز دندانپزشکی که 200 هزار تومان و عینک 50 هزار تومان است همه خدمات بدون سقف به فرهنگیان داده می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور نباید معلمی وجود داشته باشد که بلاتکلیف باشد، افزود: زیرا این وضعیت عزت معلم را زیر سوال می برد و با همکاری شما و کمک دولت امروز در سطح کشور مشکل همه معلمانی که به نوعی با تعاریف گوناگون بودند حل کردیم.

وی تصریح کرد: موردی بوده که معلم حق التدریسی با 12 سال سابقه هنوز در آموزش و پرورش استخدام نشده است امابعد از بررسی مشخص شد که این معلم در مدارس غیر دولتی کار کرده که این مدارس خصوصی هستند.

حاجی بابایی تصریح کرد:اگر کسی وجود داشته باشد که یک سال یا دو سال برای آموزش و پرورش در نقاط مختلف کشور کار کرده باشد اعلام کرده ام که مشکل اینها را حل می کنم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هم دارای نقایصی است که باید برطرف شود، افزود: کارهایی که در آموزش و پرورش انجام می شود امروز جواب نمی دهد بلکه جواب آنها حدود هفت سال یا ده سال دیگر می‌گیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز