خبرگزاری کار ایران

مجلس با لایحه افزایش سهام ایران در بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه موافقت کرد

کد خبر : ۸۴۴۳۷

نمایندگان صبح امروز در صحن علنی مجلس به دولت اجازه دادند سهام جمهوری اسلامی ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه را به منظور حفظ قدرت رای و جایگاه ایران در این بانک افزایش دهد.

مجلس با لایحه افزایش سهام ایران در بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان صبح امروز در صحن علنی مجلس به دولت اجازه دادند سهام جمهوری اسلامی ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه را به منظور حفظ قدرت رای و جایگاه ایران در این بانک افزایش دهد.

این لایحه که روز گذشته با قید دو فوریت در صحن علنی به تصویب رسیده بود امروز برای طی تشریفات قانونی و تصویب کلیات آن در صحن مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با آن موافقت کردند.

موافقان این لایحه تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مراکز و موسسات مهم و تاثیرگذار بین المللی و ارتقای کشور در صندوق بین المللی پول و صندوق جهانی را از دلایل اصلی افزایش سهام اعلام کردند در این بین مخالفات به مخالفت از اجازه افزایش سهام صحبت کردند و دلایل توجیه آنها این بود که بانک بین المللی تاکنون نه تنها جایگاه ما را در سطح بین المللی ارتقا نداده بلکه متناسب با میزان دریافتی که در این بانک وجود دارد تسهیلاتی به کشور ارائه نداده است و بانک مرکزی نیز از سال گذشته با تحریم مواجه شده است.

بهروز علی شیری معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و فنی وزارت اقتصاد در پاسخ به مخالفان گفت:  قدرت ما در بانک بین المللی توسعه خیلی خوب بوده و تا کنون بالغ بر 3 و نیم میلیارد دلار از منابع بانک توسعه استفاده کرده ایم.

وی در واکنش به مخالفت لاهوتی نماینده مردم لاهیجان که گفته بود بانک جهانی تسهیلات قابل توجهی ارائه نداده است، گفت: اولین پروژه بانک جهانی بازسازی زلزله رودبار و همچنین در این اواخر مشارکت در پروژه های فاضلاب شهرهای رشت، بابل و ساری بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دیر هنگام این لایحه را به مجلس ارائه داده است، گفت: در زمستان سال گذشته قرار بود که در پایه اساس پیوسته این لایحه به مجلس ارائه شود اما نمایندگان درگیر بودجه بودند و این امر اکنون اتفاق افتاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز