خبرگزاری کار ایران

شفیعی در موافقت با افزایش سهام ایران در بانک جهانی توسعه و ترمیم؛

افزایش سهام دربانک جهانی قدرت چانه زنی ایران را در مبادلات بین‌المللی ارتقا می‌دهد

کد خبر : ۸۴۴۵۶

روابط و مناسبات بین المللی براساس معادلات خاص استوار است که اگر قدرت کشورها افزایش یابد، نقش آنها نیز در مبادلات جهانی ارتقاء خواهد یافت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه افزایش سهام ایران در IBRDبه ارتقاء قدرت چانه زنی در مبادلات جهانی می‌انجامد، گفت: همچنین اعتبار کشور را افزایش می دهد.

به گزارش ایلنا، نوذر شفیعی، در موافقت با کلیات لایحه اجازه افزایش سهام جمهوری اسلامی ایران در بانک بین المللی توسعه و ترمیم، تصریح کرد: روابط و مناسبات بین المللی براساس معادلات خاص استوار است که اگر قدرت کشورها افزایش یابد، نقش آنها نیز در مبادلات جهانی ارتقاء خواهد یافت.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگ تر و برجسته تر در سیاستگذاری و سیاست آفرینی در بانک بین المللی توسعه و ترمیم ایفا کند،باید با افزایش سهام ایران در این بانک موافقت شود.

شفیعی یادآور شد: امرز هر کشوری هزینه بیشتری در عرصه بین الملل افزایش می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: بر این اساس پررنگ تر شدن عضویت ایران در بانک بین المللی توسعه و ترمیم که نهاد بین المللی تأثیرگذار و مهمی در توسعه و پیشرفت کشورها است، قدرت تصمیم گیری و چانه زنی کشور در مبادلات اعضای این بانک را بهبود می بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز