خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در مخالفت با افزایش سهام بانک ایران در بانک جهانی ترمیم و توسعه:

دولت در ۸ سال گذشته کمترین تعامل را با بانک جهانی داشت

کد خبر : ۸۴۴۶۴

دولت طی ۸ سال گذشته کمترین تعامل را با بانک بین المللی ترمیم و توسعه داشته و به جز چند مورد جزئی از اعتبارات این بانک استفاده کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به ارائه لایحه عضویت ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه در دقیقه ۹۰ انتقاد کرد و گفت: دولت در ۸ سال گذشته کمترین تعامل را با بانک جهانی ترمیم و توسعه برقرار کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در مخالفت با کلیات لایحه اجازه افزایش سهام جمهوری اسلامی در بانک بین المللی ترمیم و توسعه گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1324 تاکنون عضو بانک بین المللی ترمیم و توسعه بوده است و در مقاطع مختلف نسبت به افزایش سرمایه و پراخت حق عضویت اقدام کرده است از این رو لازم بوده است در فرصت مناسب تری گزارشی از عملکرد این بانک در اختیار نمایندگان مجلس قرار می داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهام ۱۷۵ میلیون دلاری ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه گفت: اگر ۱۷۵ میلیون دلار را در یک نهاد پولی سرمایه گذاری می کردیم ارزش آن در حال حاضر به ۲.۵ میلیارد دلار می رسید.

وی افزود: دولت طی ۸ سال گذشته کمترین تعامل را با بانک بین المللی ترمیم و توسعه داشته و به جز چند مورد جزئی از اعتبارات این بانک استفاده کرد.

پورابراهیمی با اشاره به تحریم بانک مرکزی گفت: بانک جهانی ترمیم و توسعه باتوجه به اینکه باید حافظ منابع تک تک اعضای خود باشد، برای کاهش تحریم های ایران اقدامی نکرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً با نفوذ بیشتر در موسسات مالی بین المللی موافق هستیم اما دلیل برقراری کمترین تعامل با این بانک باید از سوی دولت توضیح داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ارائه از ادامه لوایح مهم از سوی دولت در دقیقه ۹۰ گفت: دولت باید در فرصت مناسب نسبت به ارائه این لایحه اقدام می کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز