خبرگزاری کار ایران

تابش:

محدودیت منابع آبی به موضوعی جهانی تبدیل شده است

کد خبر : ۸۴۶۴۳

کمبود آب وکیفیت بد منابع زیرزمینی باعث شده در برخی از ماههای سال بخصوص در تابستان، شوری آب بطور فزاینده ای مشکل ساز گردد که این امر اعتراض به حق شهروندان در بر داشته و دارد.

نماینده مردم اردکان در جلسه‌ای با حضور مدیران آب استان یزد با بیان این‌که بحران آب و محدودیت منابع آبی به موضوعی جهانی تبدیل شده و موجب گردیده تا استحصال و بهره‌وری از منابع آبی بویژه آب شرب امری حیاتی به شمار آید، گفت: شرایط اقلیمی ایران و خشکسالی‌های چند سال اخیر در کنار عدم استفاده بهینه از این منابع باعث شده تا توازن عرضه و تقاضا بهم بخورد و مشکلات حادی نظیر آنچه اخیرا در اصفهان پیش آمد را شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش با اشاره به مشکلات آب در استان یزد گفت: مسئولان نباید نگرشی مقطعی به بحران آب داشته باشند، بلکه در سایه برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از تمامی ابزارهای علمی و فنی و نیز همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم، بر این مشکل فائق آیند و دست اندرکاران فرهنگی و رسانه ها نیز با اتکا به نگرش متعالی ایرانیان به آب و بهره گیری از آموزه های دینی، نحوه درست استفاده کردن از این نعمت بی بدیل و پرهیز از اسراف و تبذیر را در جامعه تبلیغ کنند.

وی عدم اجرای خط دوم انقال آب به استان را باعث حاد شدن موضوع کم آبی استان دانست و گفت: خط اول انتقال آب به منظور برطرف کردن مشکلات آب شهرهای اردکان، میبد و یزد که از منابع ابی با کیفیت برخوردار نبودند اجرا شد و در ادامه بقیه شهرهای استان نیز از این خط بهره مند شدند بدون انکه حتی یک لیتر بر میزان آب انتقالی بیافزایند و جالب اینجاست که حتی یک سوم ظرفیت آب انتقالی به استان نیز کاهش یافته است و مسئولان امر و خصوصا وزارت نیرو ظاهرا طبق معمول بواسطه نجابت ذاتی یزدیها چندان توجهی به تامین آب متعهد و توافق شده ندارند که انتظار داریم مسئولانه تر با این موضوع برخورد شود.

تابش مشکلات آب شهرستان اردکان را بطور خاص مورد اشاره قرار داد و عنوان نمود: کمبود آب وکیفیت بد منابع زیرزمینی باعث شده در برخی از ماههای سال بخصوص در تابستان، شوری آب بطور فزاینده ای مشکل ساز گردد که این امر اعتراض به حق شهروندان در بر داشته و دارد.

در این جلسه که مدیران آب منطقه ای، اب و فاضلاب شهری و روستایی استان و فرماندار اردکان حضور داشتند تصمیماتی درخصوص نیازهای ابی شهرستان اردکان اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز