خبرگزاری کار ایران

کارخانه ای در تذکر شفاهی:

ذخیره آب سد تامین کننده مورد نیاز مردم همدان ۶۰ درصد کاهش داشته است

کد خبر : ۹۰۱۱۱

به علت افت شدید آب چاه ها متاسفانه روز به روز بر تعداد روستاهایی که با قطع آب شرب مواجه می شوند, افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه کاهش ۴۴ درصدی بارندگی نسبت به میانگین طولانی مدت باعث شده ذخیره آب تنها سد تامین کننده مورد نیاز مردم همدان با بیش از۶۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته شهر را در وضعیت بحرانی قرار دهد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم کارخانه ای خطاب به وزیر نیرو افزود: علی رغم آنکه در سال جاری وضعیت بارش آسمانی در بسیاری از استان ها مطلوب بوده است, متاسفانه کاهش 44 درصدی بارندگی نسبت به میانگین طولانی مدت باعث شده ذخیره آب تنها سد تامین کننده مورد نیاز مردم همدان با بیش از60 درصد کاهش نسبت به سال گذشته شهر را در وضعیت بحرانی قرار دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال گذشته به منظور جلوگیری از هرگونه شرایط ناگوار مقرر گردید دولت با افزایش ۳۰۰ لیتر در ثانیه ظرفیت آب شهری از طریق آبرسانی سد تالوار این مشکل را حل کند ولی متاسفانه این مهم در سال جاری محقق نشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه ضروری است وزارت نیرو با اختصاص اعتبار مناسب حداقل ۸ میلیارد تومان جهت خرید آب چاه های کشاورزی منطقه مانع از ایجاد شرایط بحرانی در شهر همدان گردد تصریح کرد: وضعیت آب آشامیدنی روستاها نیز به مراتب ناگوارتر از وضعیت شهری است.

وی تاکید کرد: به علت افت شدید آب چاه ها متاسفانه روز به روز بر تعداد روستاهایی که با قطع آب شرب مواجه می شوند, افزوده می شود.

کارخانه ای یادآور شد: پیرو تذکرات قبلی و طرح سوال در این خصوص ضروری است وزیر نیرو با تامین اعتبار مورد نیاز جهت تامین آب به هر شکل ممکن اقداماتی جدی انجام دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس نهم بیان کرد: علی رغم آنکه سال هاست مقرر شده سیستم خنک کننده نیروگاه ۱۰۰۰ مگابایتی شهید مفتح از تر به خشک تغییر کند و حداقل یک فاز از چهار فاز آن در سال جاری به بهره برداری برسد, متاسفانه فاز نخست این طرح تاکنون تنها ۷۰ درصد پیشنهاد داشته نظر به اینکه تامین قطعات اصلی مورد نیاز در دست تعیین می باشد ضروری است وزارت نیرو با اقدام سریع در این خصوص فرصت را از دست ندهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر راه و شهرسازی می خواهم قبل از اتمام دولت یازدهم نسبت به رفع موانع تسریع در اتمام راه آهن تهران- همدان و آزادراه ساوه- همدان اقدامات لازم انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز