خبرگزاری کار ایران

دهقانی در تذکر شفاهی:

بازسازی مناطق زلزله زده را به ساختن چند خانه مسکونی محدود کرده‌اند

کد خبر : ۹۱۲۵۹

کمک‌های بلاعوض ۲ میلیون تومانی که برای ساخت خانه‌ها در روستا‌ها اعمال شد، برای زلزله زدگان ورزقان پرداخت نشده است/وام ۲۰ میلیون تومانی ساخت و ساز در مناطق شهری نیز کفاف این موضوع در شهرهای زلزله زده را نمی‌کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلای با اشاره به اینکه بازسازی در برخی روستاهای زلزله زده منطقه ارسباران هنوز شروع نشده است، خواستار پرهیز از تبعیض در توزیع امکانات برای زلزله زدگان شد.

به گزارش ایلنا، الله وردی دهقانی در تذکر شفاهی خود به وضعیت مناطق زلزله زده ارسباران اشاره کرد و گفت: در بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران کوتاهی شده و گویی این مناطق به دست فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اختیاراتی که رئیس جمهور در مقابله با بحران‌ها در اختیار دارد، متاسفانه بازسازی مناطق زلزله زده را فقط به ساختن چند خانه مسکونی در روستا‌ها محدود کردند در حالی که در زلزله ارسباران تمام راه‌های اصلی و فرعی و روستایی و تمام شبکه‌های آبیاری، برق و گازرسانی آسیب دیده و به کلی از بین رفته است.

وی بیان کرد: در اثر رفت و آمد ماشین آلات سنگین در سراسر این منطقه تمام راه‌ها به ویژه در شهرستان ورزقان از بین رفته به طوری که عبور و مرور در این راه‌ها بسیار سخت است و هر روز شاهد تصادفات در اینجاده‌ها هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از رئیس جمهور خواست تا با توجه به اختیارات قانونی خود، اعتبارات لازم را به این موضوع اختصاص دهد و تصریح کرد: کمک‌های بلاعوض ۲ میلیون تومانی که برای ساخت خانه‌ها در روستا‌ها اعمال شد، برای زلزله زدگان ورزقان پرداخت نشده و استاندار آذربایجان شرقی با مصوبه‌ای در شورای بحران استان، مانع از پرداخت ۲ میلیون تومانی کمک بلاعوض برای این شهروندان شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: وام ۲۰ میلیون تومانی ساخت و ساز در مناطق شهری نیز کفاف این موضوع در شهرهای زلزله زده را نمی‌کند.

دهقانی همچنین به وزیر کشور تذکر داد و با اشاره به اینکه هنوز بازسازی در برخی روستا‌ها شروع نشده است، گفت: باید ضمن مدیریت روند بازسازی در مناطق زلزله زده، از تبعیض در توزیع امکانات برای زلزله زدگان پرهیز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز