خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

با همه وجود از حزب الله حمایت خواهیم کرد

کد خبر : ۹۱۷۵۹

قرار دادن نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی بی‌وجدانی است که در کارنامه سیاه غرب نسبت به مسلمانان ثبت خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام شنیع اتحادیه اروپا در خصوص قرار دادن نام حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: این اقدام صرفاً دنباله روی رعیت گونه اروپا از آمریکا تلقی می شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: او ولی خدا بود که پیامبر اسلام در مورد او فرمود من او را دوست می دارم و کسی را که او را دوست می دارد دوست دارم.

نماینده مرم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور امام حسن مجتبی(ع) در مباهله، اصحاب کساء و در بیعت رضوان و بیعت پیامبر با وی، افزود: جایگاه وی به عنوان یکی از نواده برجسته پیامبر و همچنین علاقه زیاد پیامبر به وی و امام حسین(ع) سبب شد که آن حضرت در میان مسلمانان قدر و منزلت ویژه ای داشته باشد و بعدها تأثیر این منزلت را در برانگیختن مردم کوفه در جریان شورش ناکسین به حمایت از امام علی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه این منزلت و موقعیت چنان بود که وقتی آن حضرت را به جانشینی خود منصوب کرد بی هیچ تردیدی از طرف مردم پذیرفته شد ادامه داد: امام حسن(ع) در جنگ جمل، صفین و نهروان به عنوان سرباز فداکار امام علی در رکاب آن حضرت حضور داشت در جنگ جمل فرماندهی طرف راست لشکر را به عهده داشت و فرماندهی طرف چپ به عهده برادرش امام حسن(ع) بود که شکست جدی به اصحاب جمل دادند.

لاریجانی با بیان اینکه امام حسن(ع) در جنگ صفین نیز با رشادت به قلب دشمن حمله برد تا جایی که امام علی(ع) نگران او شد، افزود: در جنگ نهروان نیز همانند جنگ های گذشته امام حسن(ع) به یاری امام علی(ع) برخاست، بعد از شهادت امام علی(ع) و آغاز امامت وی دسایس معاویه فزونی گرفت و جامعه مسلمانان پاره پاره شد مخصوصاً دنیا طلبی و فریب خوردگی باعث شد که آن همه توصیه های پیامبر در مورد ایشان نادیده گرفته شود به طوری که از مردم شکایت کرد و همین روحیه سازش‌کاری و عافیت طلبی مردم زمانه باعث گردید معاهده صلح با معاویه شکل گیرد که بیانات امام نشان از سستی یاران خود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه از امام حسن کلمات حکمت آمیز و خطبه ها و مناظرات گوناگون باقی مانده گفت: از خداوند می خواهیم سلوک عبرت آمیز آن حضرت چراغ راه امت اسلامی ما قرار گیرد.

لاریجانی با اشاره به اقدام فضاحت آور اتحادیه اروپا به حزب الله قهرمان گفت: حزب الله از بدو تولد تا کنون نشان داده که یکسره در دفاع از ملت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی قرار داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه البته حزب الله در این راه افتخاراتی آفرید که در طول ۶ دهه اخیر همه کشورهای عربی روی هم رفته نتوانستند یک دهم این دفاع جانانه از سرزمین های اسلامی را در کارنامه خود ثبت کنند، تصریح کرد: مهمتر از آفرینش این افتخارات نظیر آنچه در جنگ ۳۳ روزه برای مسلمانان حاصل شد نشان دادن راه صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار بود که عملاً به بیداری مسلمانان انجامید.

وی با بیان اینکه مسلمانان تحقیر شده در کشورهای عربی در یک نگاه مشاهده کردند بعد از چند دهه تحقیرشدگی یک گروه کوچک مجاهد توانستند کمر اسرائیل را بشکنند، افزود: این واقعه روحیه ای برای مسلمانان کشورها تدارک نمود که پیروزی های بزرگتری برای امت مسلمان در برخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقاً همین موضوع موجب نگرانی غرب شده است که حزب الله مجاهد چراغ ملت های مسلمان شده و الگوی حرکت مبارزاتی آنها قرار گرفته است، ادامه داد: لذا در یک اقدام مضحک و ارتجاعی که نشان از اضطراب آنها دارد و به قول خودشان شاخه نظامی حزب الله را در لیست تروریست حزب الله قرار دادند.

لاریجانی با بیان اینکه این اقدام اتحادیه اروپا در حالی است که تروریست های منفور نظیر منافقین از لیست تروریست های آمریکا و برخی کشورهای غربی خارج شده اند و همزمان کنگره آمریکا و برخی کشورهای غربی اصرار دارند که به تروریست های آدم کش و افراطی در سوریه سلاح ارزانی نمایند، توضیح داد: این اقدامات دوگانه غرب نشان می دهد که اشارات اخیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در مورد غیر قابل اعتماد و غیر منطقی بودن آمریکا چقدر حکیمانه و منصفانه است.

وی با بیان اینکه ملاحظه کنید که تروریست های افراطی بی وجدان در سوریه که از خوردن جگر مسلمانی ابا نکردند و مرقد مطهر حضرت زینب(س) را با خمپاره تخریب نمودند مورد حمایت نظامی غرب قرار می گیرند گفت: منظورم همین اتحادیه اروپا و آمریکا است ولی حزب الله که از مرقد حضرت زینب(س) به عنوان یک مرکز دینی حفاظت می کنند به عنوان تروریست معرفی می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار دادن نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی بی‌وجدانی است که در کارنامه سیاه غرب نسبت به مسلمانان ثبت خواهد شد ادامه داد: البته اتحادیه اروپا با این کار وجهه خود را در بین مسلمانان تخریب کرد و مطمئن باشند که مسلمانان در کشورهای مختلف از این اقدام مزورانه اتحادیه اروپا به حقانیت راه حزب الله و رهبر شجاع و پرهیزکار و مجاهد آن سید حسن نصر الله قهرمان، بهتر پی خواهند برد.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی این اقدام شنیع اتحادیه اروپا را صرفاً یک دنباله روی رعیت گونه اروپا از آمریکا تلقی کرده و آن را محکوم می کند تصریح کرد: با صدای رسا اعلام می کنیم با همه وجود از حزب الله قهرمان و مجاهد حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز