خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر کاتب:

اشكالات را در درون طرح رفع کنید

کد خبر : ۹۱۸۱۹

هر چه امسال در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب نشد و شورای نگهبان آن را رد کرده برخی از آنها را در طرح حمایت از تولید ملی گنجاندیم.

کاتب، گفت: طرحی را که کلیات آن هیچ ارتباطی با کمیسیون ندارد را چطور اجازه می دهیم در صحن مطرح شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح حمایت از تولید ملی با استناد به ماده 131، 135، 145 آیین نامه داخلی با بیان اینکه موضوع هر طرح با عنوان آن باید تناسب داشته باشد، گفت: هر چه امسال در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب نشد و شورای نگهبان آن را رد کرده برخی از آنها را در طرح حمایت از تولید ملی گنجاندیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصویب مواد مغایر اصل ۷۵ قانون برنامه نیاز به شرایط خاصی دارد، گفت: طرحی را که کلیات آن هیچ ارتباطی با کمیسیون ندارد را چطور اجازه می دهیم در صحن مطرح شود.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه این تذکر قبلا هم داده شده بود، گفت: تذکر شما را وارد نمی دانم در بحث حمایت از تولید ملی باید موادی در بخش هایی را که به تولید داخلی کمک می کند آورده شود، واردات، مالیات، تسهیلات بانکی هم جزو این موارد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه حضرت آقا امسال را سال تولید ملی نامیدند که با تلاش نمایندگان نیز یک کمیسیون ویژه ایجاد شد، ادامه داد: حالا با ایرادات مختلف دستاورد یک ساله را متوقف می کنید امسال نیز از این مسأله عبور خواهید کرد و دیگر فرصت رسیدگی به این امر را نخواهید یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در درون این طرح اشکالاتی مطرح است باید در درون طرح آن را رفع کرد، افزود: نگرانی من این است که شما امسال را به طور کلی از دست می دهید و دیگر فرصتی برای داشتن مصوبه ای در مورد حمایت از تولید ملی نخواهید داشت.

وی با بیان اینکه ایرادات وارد در این طرح پاسخ دارد توضیح داد: من این اخطارها را وارد نمی دانم آقایان به مواد خلاف برنامه ایراد داشتند که می توان آنها را اصلاح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز