خبرگزاری کار ایران

میرمرادزهی در نطق میان‌دستور:

مسئولان ایرانسل باید عذرخواهی کنند

کد خبر : ۹۱۸۶۷

لازم می‌دانم در اینجا اقدام شرکت ایرانسل در توهین به خلیفه دوم مسلمانان اهل تسنن را محکوم کنم. این اقدام به طور حتم در راستای اهداف دشمنان بوده و برخلاف اصل وحدت است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه توهین شرکت ایرانسل به مقدسات اهل تسنن در راستای اهداف دشمنان است، گفت:‌ اقدام این شرکت برخلاف اصل وحدت بوده و مسئولان مرتبط باید عذرخواهی کنند.

به گزارش ایلنا، هدایت‌الله میرمرادزهی در نطق میان‌دستور خود با تبریک به دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب گفت: لازم می‌دانم در اینجا اقدام شرکت ایرانسل در توهین به خلیفه دوم مسلمانان اهل تسنن را محکوم کنم. این اقدام به طور حتم در راستای اهداف دشمنان بوده و برخلاف اصل وحدت است.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون مردم حوزه انتخابیه منتظر اقدامات مدبرانه دولت یازدهم برای احقاق حقوق قومیت‌ها و ایجاد عدالت واقعی هستند، افزود: دولت منتخب باید به ویژه در استفاده از نیروهای محلی متخصصان و نخبگان در مدیریت شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه تبعیض همیشه مردم محروم را رنجانده است، افزود: به طور حتم امنیت و توسعه استان سیستان و بلوچستان و حوزه انتخابیه با به کارگیری نیروهای بومی و ایجاد اشتغال امکان‌پذیر است. از طرف دیگر لازم می‌دانم در اینجا از سپاه پاسداران برای استخدام جوانان منطقه تشکر کنم. از این‌رو این اقدام باید الگویی برای دیگر سازمان‌ها باشد.

میرمرادزهی ادامه داد: موقعیت این حوزه انتخابیه اقتضا می‌کند که دولت در جهت توسعه اشتغال در بخش‌های مرز، معادن، گردشگری و صنایع تبدیلی برای رفع معضل بیکاری تلاش کند. از طرف دیگر دولت منتخب باید برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان سراوان برنامه‌ریزی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه متاسفانه شهرستان سراوان با گذشت ۳۵ سال از انقلاب از کمترین امکانات زیرساختی برخوردار است، تصریح کرد: مسئولان این شهرستان باید در جهت افزایش طرح‌های آسفالت جاده‌ها اقدام کند، زیرا هم‌اکنون جاده‌های حوزه انتخابیه غیراستاندارد هستند.

وی با اعلام اینکه شهرستان‌های حوزه انتخابیه با جمعیتی افزون بر ۳۵۰ هزار نفر از امکانات بهداشتی برخوردار نیستند، گفت: به طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به تاسیس دانشگاه علوم پزشکی سراوان و تخصیص سهمیه بومی برای پزشکان اقدام کند. از این‌رو با تخصیص سهمیه پزشکی و پرستاری به طور حتم می‌توان نیروهای خوبی را از میان دانش‌آموزان تربیت کرد. از طرف دیگر بیشتر بخش‌ها و روستاهای حوزه انتخابیه فاقد پزشک هستند که باید این موضوع هر چه سریع‌تر حل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر تسریع طرح‌های بیمارستانی در حوزه انتخابیه یادآور شد: به طور حتم دولت باید در جهت تاسیس آموزشگاه‌های بهیاری برنامه‌ریزی کند تا نیروهای ماهر روستاهای حوزه انتخابیه فراهم شود.

میرمرادزهی با بیان اینکه کمبود فضاهای آموزشی استاندارد در حوزه انتخابیه به یک معضل و بحران در منطقه تبدیل شده است، گفت: متاسفانه هم‌اکنون شاهدیم که در شهرستان مهرستان یک فضای آموزشی شبانه‌روزی وجود ندارد، از این‌رو مسئولان باید در جهت استفاده از نیروهای بومی در آموزش و پرورش و تسریع در پرداخت حق مرزی فرهنگیان اقدامی انجام دهند.

وی با اعلام اینکه افت ولتاژ در شهرستان سراوان مشکلات و خسارت‌های بسیاری را برای مردم به‌وجود آورده است، تصریح کرد: دولت باید برای حل این مشکل در جهت تاسیس سدهای منطقه اقدام عاجل کند.

نماینده مردم سراوان در مجلس نهم با بیان اینکه کمبود آب شرب زندگی مردم را به خطر انداخته است، گفت: مسئولان باید در جهت نوسازی و شبکه‌های آبرسانی برنامه‌ریزی کنند، از طرف دیگر مسئولان باید در حوزه کشاورزی در اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و اختصاص اعتبارت بهسازی تلاش کند.

وی با تاکید بر تامین سوخت ماشین‌های سنگین از سوی وزارت نفت افزود:این وزارتخانه و شرکت نفت باید در جهت تامین گاز شهرستان‌های حوزه انتخابیه اقدامی انجام دهد، از طرف دیگر ایجاد اداراتی مانند دادگستری، محیط‌زیست، صنعت، رفاه و سایر ادارات می‌تواند در حل مشکلات بیکاری منطقه تاثیرگذار باشد.

میرمرادزهی با بیان اینکه وزارت کشور باید در جهت تسهیل تجارت چمدانی اقدامی انجام دهد، گفت: مسئولان باید نسبت به تخصیص اعتبارات برای مرمت شهرستان سراوان که به علت زلزله آسیب دیده بود برنامه‌ریزی کند. از طرف دیگر ایجاد بازارچه‌های مرزی در منطقه بسیار ضروری است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز