خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس خبرداد:

مجلس قرنطینه شدن مهندسان ایرانی دربغداد را پیگیری می‌کند

کد خبر : ۹۱۹۶۱

دولت باید انگیزه‌های لازم را برای صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی فراهم کند تا آنها نسبت به تدوام فعالیت خود و نیز گسترش آن راغبتر شوند، این درحالی است که این نوع برخوردها باعث می‌شود که انبوه سازان و افراد فعال درحوزه خدمات فنی مهندسی برای ادامه فعالیت خود به شدت دلسرد شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد سفارت ایران در عراق به دلیل عدم حمایت از مهندسان ایرانی قرنطینه شده گفت:کمیسیون عمران مجلس درحال انجام پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حمله مسلحانه به زندان ابوغریب درنزدیکی بغداد و آزادی صدها زندانی القاعده، موجب شد مهندسان ایرانی که در زمینه ساخت وساز و صدور خدمات فنی مهندسی در این منطقه فعالیت می‌کردند در وضعیت ناامنی شدید قرار بگیرند.

آرش بازیار مدیرعامل شرکت تک ایستا درتشریح این خبرگفت: از سه روز گذشته تاکنون، این سایت به دلایل حملات اخیر، دروضعیت اضطراری و درشرایط قرنطینه قرار گرفته و این موضوع به سفارت ایران درعراق گزارش شده است، اما درمقابل سفارت تاکنون پیگیری‌های مورد انتظار را انجام نداده است.

علی نعمت چهاردولی نماینده مجلس شورای اسلامی در واكنش به این مساله، گفت: واقعیت این است که قطعا وظیفه سفارت جمهوری اسلامی ایران درعراق این بوده که از این عده به عنوان ایرانی‌هایی که درعراق دچارمشکل شده‌اند حمایتهای لازم را به عمل آورند.

وی ادامه داد: درعین حال با توجه به اینکه افراد قرنطینه شده جزء صادرکننده‌های خدمات فنی مهندسی هستند که خروجی فعالیت آنها سبب ایجاد بسترهای اشتغالزایی ونیز ارز آوری برای کشور می شود،حمایت سفارتخانه ایران درعراق ازاین گروه به مراتب ضروری‌تر بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان ساخت: دولت باید انگیزه‌های لازم را برای صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی فراهم کند تا آنها نسبت به تدوام فعالیت خود و نیز گسترش آن راغبتر شوند، این درحالی است که این نوع برخوردها باعث می‌شود که انبوه سازان و افراد فعال درحوزه خدمات فنی مهندسی برای ادامه فعالیت خود به شدت دلسرد شوند.

چهاردولی گفت: هنوز هم دیرنشده است وسفارت ایران درعراق باید این موضوع را مورد رسیدگی قراردهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس درعین حال تاکید کرد: کمیسیون عمران امروز این موضوع را بررسی می کند وازسفارت ایران درعراق توضیح خواهد خواست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز