خبرگزاری کار ایران

منصوری آرانی در گفت و گو با ایلنا:

تاخیر در خواندن گزارش حادثه 22 بهمن تغییری در اصل قضیه ایجاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۲۹

در این گزارش از افراد و گروه‌هایی نام برده شده است که هوادارانی در مجلس دارند و آن‌ها نمی‌خواهند نام این عده خوانده شود بنابراین تلاش می‌کنند هر اقدامی که می‌توانند جهت عدم قرائت این گزارش انجام بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر در خواندن این گزارش در اصل قضیه هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند در این گزارش از افراد و گروه‌هایی نام برده شده است که هوادارانی در مجلس دارند و آن‌ها نمی‌خواهند نام این عده خوانده شود بنابراین تلاش می‌کنند هر اقدامی که می‌توانند جهت عدم قرائت این گزارش انجام بدهند.

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به گزارش این کمیسیون در خصوص حادثه ۲۲ بهمن قم گفت: طبق روال همیشه کمیسیون افرادی را معین کرد که پس از تحقیق پیرامون این مساله و تهیه گزارشی آن را به هیات رئیسه ارائه دادند و پس از آن، این گزارش در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

وی افزود: علی القاعده باید این گزارش در نوبت قرائت قرار می‌گرفت اما به دلیل بندهایی دیگری نوبت به قرائت آن نرسید به گونه‌ای که آقای باهنر نایب رئیس مجلس نیز گفت من دوست داشتم که می‌شد از طریق آیین نامه قرائت این گزارش را در نوبت زودتری قرار می‌دادیم اما برای این کار نیز نمایندگان باید درخواست می‌کردند.

منصوری آرانی با بیان اینکه بالاخره این گزارش به هیات رئیسه آمده و باید در صحن علنی خوانده شود، گفت: تاخیر در قرائت این گزارش تاثیری نخواهد داشت چراکه خواندن آن جلوی هیچ حادثه‌ای را نمی‌گیرد اینکه گفته شد قرائت این گزارش به پس از مراسم تحلیف موکول شده است دلیلی بر این نمی‌شود که این امر به مراسم تحلیف ارتباطی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه این گزارش به دولت جدید هیچ ارتباطی ندارد، گفت: کسانی که نامشان در این گزارش برده شده است جز یک مورد مابقی همه در دوره دولت جدید نیز کماکان دارای مسئولیت خواهند بود و حداقل تا دو هفته دیگر که این گزارش خوانده شود همه آن‌ها هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در خواندن این گزارش در اصل قضیه هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند، گفت: در این گزارش از افراد و گروه‌هایی نام برده شده است که هوادارانی در مجلس دارند و آن‌ها نمی‌خواهند نام این عده خوانده شود بنابراین تلاش می‌کنند هر اقدامی که می‌توانند جهت عدم قرائت این گزارش انجام بدهند.

وی افزود: طبیعی است که این گزارش حساسی است و بعد‌ها سند خواهد شد و در تاریخ و اذهان مردم باقی می‌ماند بنابراین طرفداران این افراد می‌خواهند که این گزارش قرائت نشود تا با مشخص نشدن نام این عده همچنان آن‌ها را در سایه نگه دارند.

منصوری آرانی همچنین در خصوص اظهارات برخی مخالفان در خصوص انتصابی بودن کمیته کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: انتخاب این کمیته براساس رای گیری صورت گرفت اما در روز رای گیری تعدادی از دوستان حضور نداشتند و می‌گویند ما باید در رای گیری بودیم تا بتوان آن را قبول کرد اما آیین نامه می‌گوید با حضور اکثریت می‌توان رای گیری کرد در آن روز هم اکثریت اعضای کمیسیون حضور داشتند و این رای گیری انجام شد.

وی در پایان تصریح کرد: دستور کار صحن علنی مجلس به ترتیب جلو می‌رود من فکر می‌کنم روز سه شنبه و یا چهارشنبه هفته آینده نوبت قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس فرا برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز