خبرگزاری کار ایران

ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هرگز گرین کارت نداشته و ندارم

کد خبر : ۹۴۶۴۲

هرگز گرین کارت نداشته و ندارم، در حالی که 10 سال است شرایط دریافت آن را داشته‌ام؛ خانواده و فرزندانم در حالی در ایران زندگی می‌کنند که می‌توانستند در ایران نباشند.

وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هرگز گرین کارت نداشته و ندارم، در حالی که 10 سال است شرایط دریافت آن را داشته‌ام؛ خانواده و فرزندانم در حالی در ایران زندگی می‌کنند که می‌توانستند در ایران نباشند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره اخبار مجلس، سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه عصر امروز (دوشنبه) کمیسیون متبوعش، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز با هدف بررسی دیدگاه‌ها و برنامه‌های ظریف وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا آقای ظریف نقطه‌نظرات خود را ارتقا کرد. وی در این قسمت از مطالب خود اشاره کرد که سیاست خارجی کشور واحد است و تعارض در آن قابل قبول نیست. وزیر پیشنهادی امور خارجه همچنین با اشاره به اینکه در حوزه سیاست خارجی باید وزارت خارجه به مسئولین نظام هماهنگ باشد و اینجانب خود را ملزم می‌دانم خودم را با نظرات مقام معظم رهبری هماهنگ کنم و حتی اگر نظرات کارشناسی با نظرات حضرات آقا مغایرت داشته باشد، تبعیت از نظرات مقام معظم رهبری را لازم می‌دانم.

نقوی تصریح کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون و برخی همکاران از سایر کمیسیون‌ها نقطه‌نظرات و سؤالات و ابهامات خود را مطرح کردند، در این جلسه آقایان حقیقت‌پور، کریمی، کوثری، محسنی‌ثانی، بخشایش، شوشتری، رسایی، شفیعی، شوهانی، سنایی، نقوی، جهانگیرزاده، آقامحمدی، بیرانوند، دواتگری، سوری، ندیمی و فتح‌الله‌حسینی دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

نماینده ورامین در مجلس مهمترین نکات مطرح شده در ارتباط با وزارت آقای ظریف را ضرورت مقابله با موازی‌کاری در سیاست خارجی، رابطه با آمریکا، ضرورت هماهنگی با مسئولین نظام در سیاست خارجی، رابطه دولت با اصول حاکم بر سیاست خارجی، بحث شایعه گرین کارت، ضرورت تحول در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران، ارتباط با ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع مقدس، دیدگاه‌ها در ارتباط با تحولات منطقه و بیداری اسلامی، التزام عملی به نظرات و دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست که از سوی نمایندگان مطرح شد.

وی تصریح کرد: آقای ظریف در توضیحات خود گفت که اینجانب هرگز گرین کارت نداشته و ندارم، در حالی که 10 سال است شرایط دریافت آن را داشته‌ام؛ خانواده و فرزندانم در حالی در ایران زندگی می‌کنند که می‌توانستند در ایران نباشند، اینجانب پس از رجعت به ایران هرگز به آمریکا سفر نداشتم در حالی که از سه دانشگاه معتبر آمریکا برای استادی دعوت داشتم. ظریف با اشاره به ضرورت هماهنگی در سیاست خارجی نظام گفت که در تمام مراحل کاریم نظرات مقام معظم رهبری را عملیاتی کردم حتی اگر نظرم مخالف با نظر حضرت آقا بود و اینجانب با هر کسی در خارج از کشور در سطح سیاست خارجی ارتباط داشتم، اجازه داشتم.

نقوی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی وزارت خارجه همچنین گفت که اصول سیاست خارجی ما غیرقابل تغییر است و حتی معتقدم آرمان‌خواهی یک کشور و ملت هیچ‌گاه با منافع ملی کشور مغایرت ندارد، آنچه که امروز به جمهوری اسلامی قدرت می‌دهد گفتمان انقلاب اسلامی است و اینجانب معتقدم آمریکا با جمهوری اسلامی اختلاف مبنایی دارد، ما یک پیام جهانی داریم، یک الگوی جهانی برای ملت‌ها داریم و آمریکا از این پیام و الگو می‌ترسد و ما باید زبان بین‌المللی را بدانیم و هدف خود را با کمترین هزینه و بیشترین منافع دنبال کنیم، خودباوری و توانمندی جمهوری اسلامی قادر بر برداشتن موانع از سر راه سیاست خارجی است و ضرورت آن فهم مشترک و هم افزایی در حوزه اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز