خبرگزاری کار ایران

حسن سبحانی نیا؛ نماینده موافق وزیر پیشنهادی:

ظریف می‌تواند ایران و مردم سالاری ایران را به اوج برساند

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۹۳

دکتر ظریف یکی از دیپلمات‌های برجسته کشوربود که در پیروزی اسلامی کشور در سنگرهای دیپلماسی از مواضع ایران با قدرت حمایت کرده است/ او توانست با اطلاعاتی که از میزان سلاح‌ها و امکانات عراق به دست آورد، کمک قابل توجهی را در پیروزی ایران داشته باشد.

ایلنا: حسن سبحانی نیا(نماینده مردم نیشابور) به عنوان یکی از موافقان وزیر پیشنهادی امور خارجه در کابینه روحانی در دفاع از برنامه‌های این وزیر گفت‌: همانگونه که نمایندگان می‌دانند آقای دکتر ظریف یکی از دیپلمات‌های برجسته کشورمان بود که در پیروزی اسلامی کشور در سنگرهای دیپلماسی داخلی و خارجی؛ از مواضع ایران با قدرت حمایت و محافظت کرده است.

وی افزود: آقای ظریف که دارای دکترای حقوق بین‌الملل است؛ نزدیک دو دهه است در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کند و کتاب‌ها و مقالات بسیاری از وی در حوزه بین‌الملل منتشر شده است.

سبحانی نیا در توضیح بیشتر شاخص‌های وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه گفت: شروع به کار ایشان مقارن با حمله عراق به ایران بود و در چنین شرایطی که نیروهای ایرانی تحت فشار اطلاعات عراق بودند، وی توانست با اطلاعاتی که از میزان سلاح‌ها و امکانات عراق به دست آورد، کمک قابل توجهی را در پیروزی ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: دکتر ظریف در آن زمان در سازمانی کار می‌کرد که با تسلط به زبان انگلیسی توانست بسیاری از توطئه‌های نیروهای خارجی را خنثی کرده و کاری کند تا نمایندگان سازمان ملل متحد نتوانند به اهداف موردنظر خود دست یابند.

نماینده مردم نیشابور اظهار داشت:‌ در شرایطی که کشور در تنگنای جنگ قرار داشت؛ تنها یک دیپلماسی قوی می‌تواند آن را پیروز میدان کند و دکتر ظریف در چنین شرایطی توانست ایران را به پیروزی برساند و نقطه اوج این پیروزی زمانی بود که ظریف با اطلاعاتی که دبیرکل سازمان ملل داد، توانست قطعنامه 598 را شکل دهد و تمام عملکرد عراق را در جنگ با ایران زیرسوال ببرد.

سبحانی نیا یادآور شد: دکتر ظریف 5 سال سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک بود و مسئولیت‌های گوناگون بین‌الملل در مراکز متعددی مانند سازمان منشور اسلامی، سازمان اکو یا رئیس دوازدهمین اجلاس سران اسلامی در آفریقا و همچنین یکی از نمایندگان اجلاس کنفرانس سران غیره متعهد در ایران بود.

وی گفت: آقای ظریف نگاه جامعی به مسائل داشته و به درستی تاکید می‌کند دوران کنونی دوران گذر است و به این ترتیب تا زمانی که نظم دوقطبی جهان هنوز به نقطه مشخصی نرسیده می‌توان آن را تغییر داد و جایگاه ایران را در آن نهادینه کرد.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه دفاعیات خود گفت:‌ ظریف؛ ظرفیت جدی در عرصه بین‌المللی به وجود خواهد آورد چراکه پیش از این هم این مساله را به همگان ثابت کرده بود. وی می‌تواند ایران و مردم سالاری ایران را به اوج خود برساند تا دشمنان نظام از اعمال فشارهای خود بکاهند.

سبحانی نیا یادآور شد: هم‌اکنون بسیاری از کشورها قصد دارند با خواسته‌های غیرقانونی خود سیاست‌های راهبردی موردنظر را در سیاست خارجی ایران نفوذ داده و به هر بهانه‌ای در آن دخالت کنند لذا در چنین شرایطی نمایندگان موظف به انتخاب بهترین گزینه برای منصب وزارت امور خارجه هستند و چه کسی بهتر از دکتر ظریف می‌تواند این نقش را عهده‌دار شود.

وی همچنین به ویژگی‌های اخلاقی وزیر پیشنهادی امور خارجه اشاره کرد و گفت:‌ دکتر ظریف ضمن اهمیت به ولایت پذیری معروف به صداقت و صراحت بیان و لهجه بوده و می‌تواند در تصمیمات کلان و خطیر به خوبی نقش ایفا کند لذا از دوستان نماینده تقاضا دارم تا با رای خود از ایشان حمایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز