خبرگزاری کار ایران

حیدری طیب؛ نماینده موافق وزیر پیشنهادی نفت:

زنگنه توانایی کمرنگ کردن تحریم‌های نفتی را دارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۳

زنگنه با بیش از ۲۲ سال سابقه وزارت جایزه صداقت خود را از وزیر وقت دستگاه قضایی دریافت کرد/ اعتقاد برخی از افراطی‌گر‌ها به عدم صلاحیت زنگنه به دلیل ضربه زدن و ناکارآمد شدن دولت آینده است.

ایلنا: در روز چهارم تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی؛ حیدری طیب (نماینده کرمانشاه) به عنوان موافق دوم با وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: قبل از پرداختن به دفاع از زنگنه؛ گفتن چند نکته الزامی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این کابینه پیشنهادی از سوی دکتر روحانی برای فراهم نمودن بستری مناسب برای تحقق خواسته‌های مردم و خارج کردن کشور از تنگناهایی که درحال حاضر با آن مواجه است. همچنین انسجام و وحدت با مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در کشور است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به عملکرد وزرا و همچنین نگاه به آینده به برنامه‌های پیشنهادی که ارائه داده شده برای اولین بار است که کابینه‌ای معرفی می‌شود که از حب، بغض، افراط و تفریط به دور است. همچنین از همه گروه‌های سیاسی وزرا پیشنهاد شده‌اند.

حیدری طیب درخصوص وزیر پیشنهادی نفت افزود: زمانی که زنگنه در زمان صدارتش در جهاد سازندگی از بنیانگذاران ستاد پشتیبانی جنگ بود و همچنین از سال ۶۲ تا ۶۷ به مدت پنج سال خدمات شایانی را در این وزارتخانه ارائه داد.

وی درخصوص مطالب گفته شده از سوی نماینده مخالف زنگنه گفت: مطالب آقای مقیمی فاقد هرگونه توجیه قانونی است و هیچگونه وجهه قانونی ندارد.

حیدری طیب با اشاره به دوران وزارت زنگنه در وزارت نیرو افزود: از سال ۶۷ تا ۷۶ که ایشان در وزارت نیرو فعالیت داشتند تلاش بسیاری برای رهایی از استفاده کردن از تجهیزات خارجی صورت گرفته و شرکت مپنا حاصل تلاش‌های ایشان است. همچنین اقدامات زیادی در مهار آب، سدسازی و تأسیس نیروگاه انجام داد.

وی افزود: با اقدامات زنگنه در وزارت نیرو قطعی برق نسبت به گذشته بسیار کاهش داشت.

این نماینده موافق درخصوص حرف‌های گفته شده نسبت به انحصاری بودن وزارت نفت در زمان زنگنه گفت: با اشراف با اینکه وزارت نفت از حساسیت بالایی برخوردار است و امکان انحصاری شدنش وجود ندارد؛ این گفته به خودی خود باطل می‌شود.

حیدری طیب ادامه داد: زنگنه در ۸ سال وزارتش به احداث بخش صنعت نفت و گاز و توسعه این میادین بسیار توجه نشان داد و حتی توانایی مقابله تحریم‌هایی مانند داماتو را داشت و در جذب شرکت‌های بزرگی مثل توتال و شل همت گمارد.

وی تصریح کرد: تاکنون که ۱۰ فاز پارس جنوبی که ۵۰ درصد ذخایر گازی را در خود دارد به مرحله بهره‌برداری رسیده است، ۵ فاز آن در زمان زنگنه و ۵ فاز دیگر در دولت‌های ۹ و ۱۰ به بهره‌برداری رسید.

این نماینده موافق با اشاره به نگاه مثبت بین‌المللی به زنگنه افزود: پالس‌های مثبتی از سوی اروپا درخصوص زنگنه فرستاده شده است که این خود می‌تواند نشانه‌ای برای از میان برداشتن تحریم‌ها اثر داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین در زمان زنگنه با جذب سرمایه‌گذاران خارجی گام‌هایی برای انعقاد قراردادهای مهمی چون بیع متقابل بسته شد. همچنین ۳۱ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری یکی از افتخارات مدیریتی در جمهوری اسلامی است.

حیدری طیب درخصوص سلامت زنگنه اظهار داشت: وی با بیش از ۲۲ سال سابقه وزارت جایزه صداقت خود را از وزیر وقت دستگاه قضایی دریافت کرد. اعتقاد برخی از افراطی‌گر‌ها به عدم صلاحیت زنگنه به دلیل ضربه زدن و ناکارآمد شدن دولت آینده است.

وی تصریح کرد: اینگونه افراد منابع مالی استخراج، تولید، پتروشیمی، صنایع بالادستی مورد هدف را قرار داده‌اند و از بازگشت زنگنه به نفت ابراز نگرانی می‌کنند.

این نماینده کرمانشاه افزود: زنگنه توانایی کمرنگ کردن تحریم‌های نفتی را دارد. همین که حاضر شده است سابقه ۴۰ ساله خود را در مدیریت درخصوص دیپلماسی نفت قرار دهد باید از او بهره ببریم.

وی در آخر گفت: حمایت اکثریت اعضای کمیسیون انرژی پژوهشگران صنعت نفت و کار‌شناسان ارشد این حوزه نشان از شایستگی ایشان برای تصدی این سمت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز