خبرگزاری کار ایران

با ۱۹۴ رای موافق نمایندگان تصویب شد؛

طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور

asdasd

از مجموعه ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ۱۹۴ نماینده به طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور رای موافق، ۱۴ نماینده رای مخالف و ۲۶ نماینده رای ممتنع دادند.

با موافقت 194 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور را به تصویب رساندند.

براین اساس در ماده واحده این طرح دو فوریتی آمده است که در اجرای جزو ۳ – ۲ قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور صددرصد وجوه ریالی حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و می‌عانات گازی سهم درآمد عمومی دولت ازغیر حقوق که به نرخ مرجع یا نرخ آزاد روز فروخته می‌شود درآمد عمومی تلقی می‌شود و بانک مرکزی موظف است کلیه وجوه فوق را روزانه به خزانه واریز نماید.

عدم اجرایی این حکم به منزله تصرف غیر قانونی در اموال و دارایی عمومی تلقی می‌گردد.

در تبصره ب این ماده واحده آمده است در اجرای قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور این قانون دولت مکلف است ترتیبی اتخاذ نماید که اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حداقل به میزان ۲۰۰ هزار ریال پرداخت شود و صددرصد از اعتبارات ردیف‌های مربوط به مابه التفاوت نرخ سودوکارمزد و وجوه اداره شده پرداخت شود.

در اجرای اجزای ۵-۱ و ۵-۲ قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور جهت پرداخت تسهیلات ریالی در بخش آب و کشاورزی و صنعت و معدن مبنای تسعیر ارز نرخ آزاد روز ارز تعیین می‌شود تبدیل منابع صندوق توسعه ملی به ریال به استثنای اجزای فوق ممنوع است.

لازم به ذکر است از مجموعه ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ۱۹۴ نماینده به طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور رای موافق، ۱۴ نماینده رای مخالف و ۲۶ نماینده رای ممتنع دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز