خبرگزاری کار ایران

رامین مهمانپرست:

سیاست خارجی را باید بین مردم ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۶۱

حضور آقای ظریف در وزارت امور خارجه نوید ارتقای جایگاه دستگاه سیاست خارجی را می‌دهد/امیدوارم با کمک همه دستگاه‌ها بتوانیم جایگاه دیپلماسی عمومی را تقویت کنیم

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت:خوشبختانه وزیر جدید اهل دیپلماسی عمومی است و نسبت به فضای مجازی و اهمیت آن آگاهی کامل دارد این برای ما که پیش از این در این مسئولیت بودیم و همچنین خانم افخم که می‌خواهند این مسئولیت را ادامه دهند توفیق بزرگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رامین مهمانپرست در مراسم تودیع و معارفه سخنگوی جدید این وزارتخانه عنوان کرد: جلسه امروز یک جلسه خانوادگی است چرا که رسانه‌ها را جزو خانواده دستگاه دیپلماسی می‌دانیم و با کمک به هم هدفی واحد را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که این توفیق نصیب من شد تا در مدتی که در خدمت بودم با کمک هم از منافع و حقوق ملی  دفاع کنیم. در موقعیتی که تحولات بزرگی در سطح بین المللی در حال رخ دادن است جایگاه جمهوری اسلامی همواره در حال تأثیرگذاری بیشتر است و طبیعتا این امر دشمنی‌ها و مخالفت‌هایی را در عرصه افکار عمومی توسط دشمنان نظام ایجاد می‌کند. بنابراین این امر وظیفه دیپلماسی عمومی است که بتواند با کمک اقشار مردم و رسانه‌ها تصویر واقعی از ملت ما به نمایش بگذارد و این کار بزرگ نقش رسانه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مهمانپرست با بیان اینکه دوره جدیدی با انتخاب رئیس جمهور دولت یازدهم آغاز شده است، گفت: حضور آقای ظریف در وزارت امور خارجه نوید ارتقای جایگاه دستگاه سیاست خارجی در حدی که شایسته آن است را می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه وزیر جدید اهل دیپلماسی عمومی است و نسبت به فضای مجازی و اهمیت آن آگاهی کامل دارد این برای ما که پیش از این در این مسئولیت بودیم و همچنین خانم افخم که می‌خواهند این مسئولیت را ادامه دهند توفیق بزرگی است امیدوارم با کمک همه دستگاه‌ها بتوانیم جایگاه دیپلماسی عمومی را تقویت کنیم و ردیف بودجه‌ای مناسبی را به آن اختصاص دهیم.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: هنرمندان، ورزشکاران، و همه نهادهای کشور که می‌توانند برای محقق شدن اهداف سیاست خارجی فعالیت کنند زیر بال و پر وزارت امور خارجه قرار خواهندگرفت.

وی با اشاره به اینکه در مدت سخنگویی و ریاست مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه حدود سه هزار مصاحبه داشتم و بیش از ۲۰۰ کنفرانس مطبوعاتی زنده برگزار کرده‌ام، گفت: من معتقدم که باید سیاست خارجی را بین مردم ببریم و فاصله مسئولین با آن‌ها را به حداقل برسانیم.

مهمانپرست با تأکید براینکه ما نیازمند دریافت نظرات مردم هستیم، گفت: با کمک رسانه‌ها این امر میسر می‌شود پس از وقایع سال ۸۸ نقش رسانه‌ها و خبرنگارانی که با حفظ وظیفه برای دفاع از منافع ملی کنار هم جبهه واحدی را تشکیل دادند بسیار ارزشمند بود. ضمنا از همه معاونت‌های مختلف که کمک کردند که این مواضع اصولی را بگیریم تشکر می‌کنم. این کار حاصل همکاری همه بخش‌های وزارت امور خارجه بود.

وی افزود: در بحران‌های سخت چند سال اخیر ممکن بود احساسات به تدبیر برخی دوستان غلبه کند اما وظیفه سیاست خارجی این بود که از منافع ملی دفاع کند و این کار را نیز بخوبی انجام داد.

مهمانپرست با بیان اینکه خانم افخم نتیجه تجربیات بیست و چند ساله حوزه سیاست خارجی است گفت: خوشحالیم از اینکه سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه از اعضای همین خانواده هستند برای خانم افخم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم همچنین به آقای ظریف تبریک می‌گویم که با انتخاب خود و با ابتکارعمل فضای استفاده مناسب از خانم‌هایی که توانایی بالا دارند را فراهم کرد. امیدوارم این فضا مهیا شود تا خانم‌های توانمند استعداد خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود من در این دوران دوستان خوبی پیدا کردم امیدوارم خدا این توفیق را بدهد که در وظایف دیگر نیز بخوبی عمل کنیم.

وی در پایان شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز