خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با همتای فیلیپینی‌اش:

توسل به نیروی نظامی در سوریه عواقب بسیار خطرناکی دارد

کد خبر : ۱۰۱۴۶۸

اتهامات و مسوولیت استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه هنوز مشخص نشده و گزارش بازرسان اعزامی منتشر نشده است.

وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی روز دوشنبه خود با آلبرت روزاریو، وزیر خارجه فیلیپین ضمن بررسی تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی به وی‍ژه سوریه، از دخالت نظامی یک‌جانبه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به این که توسل به زور کاملا غیرقانونی و مخل امنیت و صلح بین‌المللی بوده و بحران خاورمیانه را تعمیق و تشدید خواهد کرد، افزود: توسل به نیروی نظامی در سوریه عواقب بسیار خطرناکی دارد و کنترل عواقب آن در اختیار شروع کننده نخواهد بود،‌ به ویژه آن که اتهامات و مسوولیت استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه هنوز مشخص نشده و گزارش بازرسان اعزامی منتشر نشده است.

ظریف گفت: ایران خود،‌ بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی بوده و نه تنها سربازان بلکه مردم عادی ایرانی نیز قربانی این سلاح غیرانسانی هستند و بنابراین نسبت به کاربرد آن به شدت حساس است و از نظر ما هر نوع استفاده از سلاح مرگبار شیمیایی ممنوع و محکوم است.

روزاریو، وزیر امور خارجه فیلیپین نیز در این تماس تلفنی با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک تهران – مانیل،‌ بر علاقمندی کشورش برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

او نیز با حساس توصیف کردن شرایط کنونی خاورمیانه و ضرورت دقت و رعایت همه جوانب، تبادل نظر دو وزیر خارجه را ارزشمند و مفید دانسته، خواهان تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور برای حل صلح‌آمیز مشکل خاورمیانه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز