خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس مسائل سوریه پیش بینی کرد:

تشدید جنگ‌های میدانی سوریه با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲

یک فضای عمومی در آمریکا و اروپا برخلاف عربستان، قطر و ترکیه به این نتیجه رسیدند که سرنگونی بشار اسد امکان پذیر نیست.

کار‌شناس مسائل سوریه گفت: با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا جنگ‌های می‌دانی در سوریه تشدید خواهد شد که پیش بینی می‌شود این جنگ‌ها با پیروزی ارتش سوریه همراه باشد تا اینکه منجر به یک معامله سیاسی بزرگ میان روسیه و امریکا شود.

صادق الحسینی، کار‌شناس مسائل سوریه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، تصریح کرد: طبق گزارشات میدانی و اطلاع رسانی مسئولان دولت سوریه برای مسلط شدن بر میدان جنگ نابرابر که از جانب عربستان و گروه ۱۴ مارس که حامیان شورشیان مسلح سوریه هستند در مرزهای لبنان همچنان دنبال می‌شود، تلاش دارد تا ظرف چند روز این مساله را یکسره کند بنابراین پیش بینی من این است که در روزهای آینده این جنگ‌ها با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون جنگ‌های داخلی سوریه در شهر حمس در حال پیگیری است، گفت: این شهر از شهر‌های بزرگ سوریه محسوب می‌شود به گونه‌ای که پیش از جنگ نیز کنترل مرزهای ان با این وسعت برای دولت دشوار بود.

این کار‌شناس مسائل سوریه با تاکید بر اینکه دولت سوریه به دنبال یکسره کردن هرچه زود‌تر جنگ است، عنوان کرد: در مقابل گروه ۱۴ مارس نیز عزم خود را جزم کرده است تا برزگی را انجام دهد که البته تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است به گونه‌ای که حسام الحسن رئیس دستگاه امنیتی داخلی لبنان که اخیرا به امریکا سفر کرده است با رئیس ستاد مشترک نیروهای مرکزی آمریکا جلسه محرمانه‌ای را داشته است.

وی افزود: دولت سوریه به دنبال این است تا تمام حومه‌های القصیر را به عنوان آخرین شهری که در دست شورشیان است تحت کنترل خود درآورد و پس از آن با توجه خود را بر جنگ حلب که حدود ۲۵ درصد آن باقی مانده است، متمرکز کرده و این شهر را نیز مورد پاکسازی کامل شورشیان قرار دهد.

الحسینی با بیان اینکه یک فضای عمومی در آمریکا و اروپا برخلاف عربستان، قطر و ترکیه به این نتیجه رسیدند که سرنگونی بشار اسد امکان پذیر نیست، گفت: این گروه در حال حاضر خود را برای یک مذاکره نیمه فعال با دولت سوریه آماده می‌کنند. به گون‌های که پیش بینی می‌شود پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مذاکره واشنگتن و مسکو معامله جدی برای اتمام جنگ‌های می‌دانی سوریه و اذعان به پیروزی بشار اسد صورت گیرد.

این کار‌شناس مسائل بین الملل ادامه داد: هدف از آنچه امروز از جانب ترکیه، عربستان، قطر و سایر کشورهای عربی آن هم با صدای بلند شنیده می‌شود، تنها جمع کردن برگ‌های مذاکرات است.

وی با اعلام اینکه تشدید جنگ در روزهای آینده در سوریه با ترور‌ها و عملیات امنیتی بیشتری نیز در شهر‌ها همراه خواهد شد، تصریح کرد: در این میان اپوزوسیون سیاسی داخل سوریه و افرادی که اختلاف جدی با بشار اسد دارند احساس خطر شدیدی می‌کنند چرا که در حال حاضر کنترل اوضاع سوریه از دست آن‌ها نیز خارج شده است.


این کار‌شناس مسائل سوریه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز وضعیت سوریه از اختلافات درونی به جنگ‌های اقلیمی به نفع و علیه سوریه کشیده شده است بنابراین مخالفان بشار اسد در داخل سوریه نیز رفته رفته به گزینه مذاکره با دولت نزدیک‌تر می‌شوند تا از این طریق بتوانند از ورود گروه‌هایی همچون القاعده به جنگ نیز خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز