خبرگزاری کار ایران

واکنش مشاور عالی مقام معظم رهبری به اظهارات تفرقه انگیز قرضاوی؛

جمهوری اسلامی ایران قلعه غیرقابل تسخیر اسلام خواهد ماند

کد خبر : ۱۳۰۲۹

ما آشکارا اعلام می‌کنیم که ایستادن جمهوری اسلامی ایران در کنار نظام سوریه از بینشی نافذ نسبت به اوضاع منطقه و توطئه‌های دشمن بر ضد امت اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

آیت الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با انتقاد از اظهارات تفرقه آمیز یوسف قرضاوی رئیس «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» که روسیه، چین و ایران (!) را دشمن امت اسلام خوانده بود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قلعه غیرقابل تسخیر اسلام خواهد ماند.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله تسخیری در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات ناپخته شیخ قرضاوی در این حد بسیار دردناک بود اما این اظهارات جای شگفتی ندارد کمااینکه این فرد که خود را به ارتجاع عربی مربوط ساخته و در این راستا بالغ بر ۴۰سال جیره خوار آنان شد، بدون هیچ واکنشی نسبت به اقدامات مبارک و یارانش، کشور خود را ترک گفت.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که تعبیرات توهین آمیز وی نسبت به ایران اسلامی که آن را دشمن مسلمانان و عرب خوانده و کشورمان را به تلاش برای بازگرداندن امپراطوری فارسی متهم کرده و... از کینه‌ای قدیمی سرچشمه می‌گیرد که با استعمار و حسی نژادپرستانه و مضحک در ارتباط است و از هیچ عاقلی پوشیده نیست.

در ادامه این بیانیه امده است: ما آشکارا اعلام می‌کنیم که ایستادن جمهوری اسلامی ایران در کنار نظام سوریه از بینشی نافذ نسبت به اوضاع منطقه و توطئه‌های دشمن بر ضد امت اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

آیت الله تسخیری تاکید کرد: دشمن امریکایی – صهیونیستی مزه ناکامی و شکست در برابر مقاومت را که توانست همه نقشه‌هایش برای ایجاد خاورمیانه جدید نقش بر آب کند، چشید لذا جهت از بین بردن همه مراکز مقاومت در فلسطین، یا سوریه و لبنان و در ‌‌نهایت ایران همت گمارد؛ بدین منظور محور رابط که سوریه بود را هدف قرار داد و با سوء استفاده از اعتراض جمعی از جوانان سوری که خواستار رفع نواقص در دولت بودند، در جهت فروپاشی حکومت سوریه و در ‌‌نهایت از بین بردن محور مقاومت تلاش کرد.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با هشدار به رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان نسبت به چالش‌های فراروی جهان اسلام، خاطرنشان کرد: ما از شیخ قرضاوی می‌خواهیم به چند حقیقت دقت نظر داشته باشد:

۱ – این حمله جهانی، امروز از سوی امریکا، اروپا و صهیونیست‌ها برای تغییر چهره منطقه با بهره‌گیری از امکانات شایان و برخی کشورهای متحد آن‌ها، رهبری می‌شود.
۲ – سقوط نظام در سوریه باعث به وجود آمدن درگیری‌های داخلی در سوریه و جنگ‌های مذهبی کشنده در کل منطقه خواهد شد.
۳ – پس ازآن محورهای دیگر مقاومت نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت که در ‌‌نهایت منجر به تحقق آرزوی صهیونیست‌ها برای تغییر منطقه بر اساس طرح «سایکس پیکو» خواهد شد که در آن اسرائیل قدرت بر‌تر منطقه و ضعف هرچه بیشتر دولت فلسطین خواهد بود.

وی در ادامه این بیانیه می‌نویسد: از شیخ قرضاوی می‌پرسیم که آیا شما این حقایق را انکار می‌کنید؟ و آیا ضمانت می‌دهید که رژیم جایگزین در سوریه در خط مقاومت قرار داشته باشد؟ یا اینکه مقاومت به پایان خویش رسیده و باید خود را تسلیم کند؟
جمهوری اسلامی ایران به یاری خداوند علی رغم خواست مرتجعان و استعمارگران، قلعه غیرقابل تسخیر اسلام خواهد ماند و از عدالت و مقاومتی که در راستای بازپس‌گیری حقوق غصب شده است، حمایت خواهد کرد.
در پایان از شیخ قرضاوی در مورد جایگاهی که این اظهارات و حملات از آنجا ابراز می‌شود، می‌پرسم که آیا همراه فشار‌ها، تنگنا‌ها و مجازات‌های امریکا، اروپا و صهیونیست‌ها بر ضد ملت بی‌باک ایران که مصمم به حفظ استقلال و دستیابی به حقوق و دفاع از سرزمین غصب شده فلسطین است، قرار ندارد؟

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب در پایان این بیانیه با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت قرضاوی به گذشته تقریبی خود، تاکید می‌کند: از خداوند می‌خواهم که نقش وی در حمایت از مسئله فلسطین دوباره احیا شده و از خطرات ارتجاع، رهایی یابد.

گفتنی است یوسف قرضاوی رئیس «اتحادیه جهانی علمای مسلمین» در اظهاراتی جنجالی روسیه، چین و ایران را دشمن امت اسلام توصیف کرده بود.

وی که به اتخاذ مواضع جنجالی مشهور است، از کشورهای عربی خواست به دلیل حمایت‌های تهران و مسکو از حکومت دمشق، به تحریم اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه بپردازند.

قرضاوی در ادعایی عجیب افزود: «ایرانی‌های شیعه و حزب الله لبنان دارای طرحی برای ایجاد امپراطوری فارس هستند. خون ۳۰ هزار نفر در سوریه که توسط ارتش بشار اسد کشته شدند برعهده ایران و روسیه است. این‌ها مسلمانان را می‌کشند ولی ترکیهٔ مسلمان موضعی را در پیش گرفت که تاریخ آن را به یاد خواهد داشت.

وی همچنین از حجاج خانه خدا خواست علیه بشار اسد، حکومت سوریه و ارتش این کشور، ایران، حزب الله، روسیه و چین دعا کرده و از خداوند نابودی آن‌ها را طلب کنند!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز