خبرگزاری کار ایران

در تماس تلفنی با وزیر خارجه میانمار؛

صالحی خواستار توجه دولت میانمار به حقوق اولیه مسلمانان این کشور شد

کد خبر : ۱۷۵۲۵

زیر امور خارجه خواستار اعتدال، دقت و حساسیت کامل پلیس و نیروهای نظامی و انتظامی میانمار در جلوگیری از این درگیری‌ها و کشتار مسلمانان شد.

علی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با وونا مائونگ لِوین وزیر امور خارجه میانمار خواستار توجه دولت این کشور به حقوق اولیه مسلمانان می‌انماری و جلوگیری از کشتار آنان شد.

به گزارش ایلنا، صالحی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با همتای میانماری خود آخرین اخبار و وضعیت درگیری‌های اخیر در استان راخین می‌انمار را با همتای خود مورد بررسی قرار داد.

رییس دستگاه دیپلماسی از درگیری‌های اخیر در میانمار که منجر به شعله ور شدن مجدد منازعات قومی بین مسلمانان و بوداییان افراطی شده و در پی آن تعداد زیادی از مسلمانان کشته و بی‌خانمان شد، شدیدا ابراز نگرانی کرد.

صالحی با اشاره به اخبار ناراحت کننده‌ای که از منازعات اخیر دریافت کرده است، نگرانی‌های جدی جمهوری اسلامی ایران را از منازعات قومی اخیر میانمار به وزیر خارجه آن کشور منتقل کرد.

وزیر امور خارجه خواستار اعتدال، دقت و حساسیت کامل پلیس و نیروهای نظامی و انتظامی میانمار در جلوگیری از این درگیری‌ها و کشتار مسلمانان شد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران منادی نزدیکی و تقریب همه مذاهب بوده و تمام تلاش‌های خود را این طریق متمرکز کرده و آماده است در راستای نزدیک کردن ساکنین بودایی میانمار با مسلمانان، همه ظرفیت خود را بکار گیرد.

وزیر امور خارجه گفت: با ایجاد تفاهم بین پیروان ادیان مختلف، می‌توان در تعمیق همزیستی مسالمت آمیز بین آنان اقدام کرد و اجازه نداد افراطیون بتوانند بذر کینه و دشمنی بین آنان پراکنده کنند.

وزارت امور خارجه، ˈوونا مائونگ لِوینˈ وزیر امور خارجه میانمار نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک جهت حل منازعات یاد شده، از دکتر صالحی دعوت کرد تا ضمن سفر به میانمار، وضعیت منطقه را از نزدیک مشاهده و در این زمینه با وی رایزنی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز