خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

گفت‌وگوهای ملی راهكار خروج از شرایط فعلی سوریه است

کد خبر : ۱۷۶۴۱

مقاومت ملی موجب شده که امروز حتی کشورهای مداخله‌گر خارجی به این نتیجه برسند که راهکار نظامی در این کشور با بن‌بست جدی مواجه است و تنها گزینه برای حل و فصل مسائل صرفاً بازگشت به مذاکرات ملی در این کشور است.

«سعید هنیدی» وزیر نفت سوریه چهارشنبه در راس هیئتی سوری با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا،جلیلی در این دیدار توطئه‌های در حال اجرا ضد ملت و دولت سوریه را در حقیقت انتقام‌گیری نظام سلطه از مقاومت سوریه در برابر رژیم اشغالگر قدس عنوان و اظهار کرد: ملت سوریه طی سال‌های گذشته نشان داده که اجازه نمی‌دهد بیگانگان سررشته امور در این کشور را به دست گیرند و سرنوشت آنها را تعیین کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مقاومت ملی در 2 سال گذشته موجب شده که امروز حتی نظام سلطه و کشورهای مداخله‌گر خارجی به این نتیجه برسند که راهکار نظامی در این کشور با بن‌بست جدی مواجه است و تنها گزینه برای حل و فصل مسائل صرفاً بازگشت به مذاکرات ملی در این کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت ملت سوریه در شرایط دشوار اظهار کرد: ما معتقدیم گفت‌وگوهای ملی و حضور طیف‌های مختلف مردم در آن بهترین و موثرترین راهکار برای خروج از شرایط فعلی است و دخالت بیگانگان تاثیری جز برافروخته‌تر شدن آتش جنگ در این کشور نخواهد داشت.

در این دیدار همچنین وزیر نفت سوریه با تبریک ایام عید قربان ضمن تشکر از حمایت دولت و ملت ایران از مقاومت سوریه گفت: همه تلاش‌های حکومت سوریه در جهت برقراری ثبات و امنیت برای همه مردم سوریه است و بسط امنیت مستلزم جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور کشور است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز