خبرگزاری کار ایران

گزارش برودجردی از دیدار با بشار اسد؛

در صورت ایجاد تغییر،اسد آماده مذاکره است

بشار اسد از زمان ربوده شدن ایرانیان در سوریه دستور تشکیل کمیته‌ای را برای پیگیری موضوع صادر کرده و این کمیته تلاشهای گسترده‌‌ای را برای آزادی ایرانیان بکار بسته است.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تلاشهای صورت گرفته برای آزادسازی هموطنان ربوده شده بدست افراد مسلح در سوریه گفت: گزارش‌های دریافتی حاکی از سلامتی آنان است و یکی از مسائل مورد گفتگو با رئیس جمهور سوریه آزادی ایرانیان ربوده شده بود.

به گزارش ایلنا، علاء الدین بروجردی با اشاره به اینکه بشار اسد از زمان ربوده شدن این افراد دستور تشکیل کمیته‌ای را برای پیگیری موضوع صادر کرده و این کمیته تلاشهای گسترده‌‌ای را برای آزادی ایرانیان بکار بسته است، اظهارات رئیس جمهوری سوریه درباره تلاشها برای آزادی ایرانیان ربوده شده در این کشور به ویژه زائران بقاع متبرکه را امیدوار کننده توصیف کرد.

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس كه در پایان سفر به سوریه در کنفرانسی خبری در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق شركت كرده بود، افزود: در دیدار با رئیس جمهور سوریه درباره تلاشهایی که در اجلاس تهران قابل تحقق است، به رایزنی نشستیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم را برای برقراری زمینه مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های مخالف دارد، گفت: بشار اسد در آن دیدار با اعلام اینکه به ایران اعتماد دارد، از هر تلاشی که تهران در جهت حل مشکلات سوریه بکار ببندد، استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای حامی گروه‌های مسلح باید به شکلی جدی در رفتارشان تغییر ایجاد کنند، افزود: در صورت ایجاد تغییرات، بشار اسد نیز آمادگی لازم را برای برگزاری مذاکره دارد، اما لازمه این امر پایان دادن به حمایت از افراد مسلح و اعمال فشار بر آنان برای پایان خشونت و خونریزی در سوریه است.

وی با تاکید بر اینکه تهران با هرگونه مداخله نظامی در امور داخلی سوریه مخالفت است،گفت: در سطح شورای امنیت و سازمان ملل متحد هم بر این گزینه توافق نظر وجود ندارد و در این خصوص روسیه و چین با بکارگیری حق وتوی خود این ناهمخوانی را در عمل نشان دادند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دمشق شهری فعال و بدون مشکل است، از اینکه برخی رسانه های جنجال برانگیز می‌کوشند تا این شهر را ناامن و توام با درگیری نشان دهند، انتقاد کرد.

بروجردی در ادامه با اشاره به پیشنهاد محمد مرسی رئیس جمهوری مصر مبنی بر برگزاری اجلاس چهارجانبه با حضور جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عربستان سعودی و مصر درباره سوریه گفت: طرح تهران برای حل بحران سوریه از نتایج اجلاس تهران است که با حضور نمایندگان 30 کشور جهان برگزار شد و خواهان فعال سازی گروه کشورهای معتقد به حل سیاسی بحران سوریه، تشکیل گروه تماس، آماده سازی اوضاع برای برگزاری مذاکرات میان دولت و مخالفان و همچنین برقراری آتش بس به منظور زمینه سازی برای پیشرفت کار است.

وی در ادامه از تلاش تهران برای برگزاری اجلاسی با مشارکت روسای مجالس کشورهای مستقل که معتقد به حل مشکلات سوریه هستند، اشاره کرد و این تلاش را یک ضرورت جدی برای حل مشکل این کشور دانست.

بروجردی با انتقاد از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی افزود: سوریه در خط مقدم جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی است و منطقی است که جمهوری اسلامی ایران با هرگونه طرح خبیثانه‌ای که با هدف ضربه زدن به محور مقاومت که سوریه ضلع مهم آن است،مخالفت کند.

بروجردی در پاسخ به سئوالی در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت، این رژیم جرات عملی کردن تهدیداتش را ندارد و اگر به چنین اشتباهی دست بزند، می‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: آمریکائیها هم تلاش کردند تا از دستیابی جمهوی اسلامی ایران به فناوری مسالمت آمیز هسته‌یی جلوگیری کنند و در این خصوص هم پیمانانش را در اورپا تحریک کرد، اما به نتیجه نرسید، افزون بر این که امروز در محافل سیاسی واشنگتن در برابر جمهوری اسلامی ایران درمانده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز