خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر پیشین عراق در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

اگر بهار واقعی می‌خواهیم باید وحدت داشته باشیم

کد خبر : ۴۱۳۹۰

اگر می‌خواهیم ارتباط، مودت و دوستی داشته باشیم، باید قلب‌ها را به هم نزدیک کنیم و با زبان محبت و دوستی از انسان‌ها دعوت به عمل بیاوریم که در این زمینه آیات زیادی در قرآن آمده است.

ایلنا: نخست‌وزیر پیشین عراق در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان این‌که این کنفرانس بهترین راه برای رسیدن به امت واحده اسلامی است؛ گفت: پیامبر در قلب‌ انسان‌ها نفوذ کرد و آن‌ها را به اسلام دعوت کرد ما باید پیامبر را به عنوان الگوی حسنه خود قرار بدهیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفری با بیان این‌که محبت وقتی عقلانی باشد می‌تواند شهوات انسانی را کنترل کند، گفت: در این راستا باید بر مشترکات اسلامی تاکید ویژه‌ای کنیم. خیلی‌ها می‌خواهند اتحاد مسلمانان را از بین ببرند و ما را از ارزش‌های اسلامی دور کنند ولی ما باید بر ارزش‌ها تاکید و آیات قرانی را ملاک خود قرار دهیم زیرا اسلام با فطرت انسان‌ها سازگار است.
جعفری خاطرنشان کرد: اسلام بدی را از بین برده و پیامبر(ص) با تسخیر قلب‌ها یک امت کوچک را از جزیرةالعرب خارج و به یک امت واحده بزرگ تبدیل کرده است.
نخست وزیر پیشین عراق با بیان این‌که اگر بهار واقعی می‌خواهیم باید وحدت داشته باشیم، گفت: ما بیش از ۵۰ کشور هستیم و دو سوم از ذخایر نفتی در سرزمین‌های ما است. اگر ارزش‌های اسلامی و انسانی را حفظ کنیم و به آخرت اعتقاد پیدا کنیم از هیچ کدام از مسائل دنیوی هراس پیدا نمی‌کنیم ما باید مسائل سیاسی، اخلاقی و دینی را طبق اصول دین رعایت کنیم.
جعفری در پایان گفت: اسلام ما را به همگرایی دعوت کرده است و از همین جا اعلام می‌کنم که ملت عراق هر نوع خواسته‌ای که در صدد وحدت آن‌ها باشد را انجام می‌دهد. ملت ما باید در برابر حزب‌ها آگاه، بیدار و شجاع باشند و در برابر توطئه‌ها بایستند. در این کنفرانس علاوه بر تاکید بر وحدت باید مسائل سیاسی و اقتصادی روز کشور‌ها را در نظر بگیریم چرا که این‌، باعث رسیدن به وحدت بیشتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز