خبرگزاری کار ایران

نماینده لبنان در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

نباید اجازه دهیم کسانی تحت عنوان تکفیر؛ کشتار را برای خود مباح بدانند

کد خبر : ۴۱۷۲۸

نماینده لبنان در اجلاس وحدت اسلامی تاکید کرد: ما باید تحقق عملی به مساله وحدت بدهیم اما در این میان باید حواسمان باشد که اجازه ندهیم کسانی تحت عنوان تکفیر؛ کشتار را برای خود مباح بدانند چراکه این مخالف اصول اسلام است.

ایلنا: طلال عتریسی(نماینده لبنان) در بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که هم اکنون در اجلاس سران درحال برگزاری است با اشاره به اینکه این اجلاس در شرایطی برگزار می‌شود که دنیا شاهد تحولات فراوانی است، تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که این تحولات را در بررسی‌های خود مد نظر قرار دهیم امروز خوشبختانه برخی از اسلام‌گرا‌ها توانسته‌اند در بسیاری از کشور‌ها به حکومت برسند و این موجب امیدواری است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ادامه داد: امروز از ۱۰۲ کشور اسلامی در اینجا جمع شده‌اید و باید بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم مسوولیت مسایلی را که در کشورهای عربی و اسلامی رخ داده است، بپذیریم.
نماینده لبنان با تاکید بر اینکه باید به مساله وحدت تحقق عملی بدهیم، خاطرنشان کرد: در این میان باید حواسمان باشد که اجازه ندهیم کسانی تحت عنوان تکفیر هشدار رابرای خود مباح بدانند چراکه این مخالف اصول اسلام است.
وی افزود: در گذشته این حرکات خطراتی را برای ما به همراه داشته است. ما همواره در چنین اجلاس‌هایی شرکت می‌کنیم اما مهم این است که پس از اتمام آن‌ها نباید دست روی دست گذاشته و به مسایل اطراف خود بی‌توجهی کنیم.
عتریسی همچنین با اشاره به اینکه امروز برخی دشمنان تلاش می‌کنند که ایران را دشمن اعراب و مسلمانان جلوه دهند، عنوان کرد: متاسفانه در این میان ممکن است برخی کشور‌ها نیز از آمریکا و هم پیمانان آن وحشت داشته باشند بنابراین ما باید با این مسایل برخورد جدی کنیم. از اندیشمندان مسلمان نیز می‌خواهم که با برخورد این مسایل به تحقق فرهنگ اصیل اسلامی کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز