خبرگزاری کار ایران

تاكید صالحی و مرسی بر بهبود روابط ایران و مصر

asdasd

سخنگوی رئیس‌جمهوری مصر پس از دیدار صالحی و مرسی گفت كه این دیدار مثبت بود و در آن مسائل سیاسی، اقتصادی و طرح‌هایی كه در نشست چهارجانبه (ایران، مصر، تركیه و عربستان سعودی) مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت.

در دیدار «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر و «علی اكبر صالحی» وزیر خارجه ایران بر بهبود روابط دو كشور تاكید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این دیدار كه در دفتر ریاست‌جمهوری مصر برگزار شد، بحران سوریه و همچنین تحولات بین‌المللی و منطقه خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفت.

«علی یاسر» سخنگوی رئیس‌جمهوری مصر پس از دیدار صالحی و مرسی در كنفرانسی مطبوعاتی گفت كه این دیدار مثبت بود و در آن مسائل سیاسی، اقتصادی و طرح‌هایی كه در نشست چهارجانبه (ایران، مصر، تركیه و عربستان سعودی) مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت.

علی تصریح كرد كه مرسی از وزیر خارجه ایران خواست برای شفاف شدن فضا میان دو كشور به منظور برقراری روابط ایران و مصر، روند گفت‌وگوهای دوجانبه ادامه یابد.

بنا بر این گزارش، صالحی پیش از دیدار با مرسی با «محمد كامل عمرو» همتای مصری خود دیدار كرد. صالحی پس از دیدار با عمرو گفت كه روابط دو جانبه ایران و مصر رو به بهبودی است و ما به سهم خود نسبت به آینده این روابط امیدواریم.

وزیر خارجه ایران تصریح كرد كه روابط اقتصادی و تجاری ایران و مصر پیشرفت خوبی داشته و میزان تبادل تجاری میان دو كشور طی ماه‌های گذشته دو برابر شده است كه این خود نشانه بسیار خوبی برای آینده روابط دو كشور است.

صالحی همچنین نسبت به طرح مصر برای حل بحران سوریه كه توسط محمد مرسی پیشنهاد شده است، ابراز خوش‌بینی كرد.

وی علاوه بر آن بر ضرورت برگزاری نشست با «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه برای ایجاد هماهنگی به منظور حل بحران سوریه تاكید كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز