خبرگزاری کار ایران

خزاعی در نامه ای به رئیس شورای امنیت:

ایران در مذاکرات با ۱+ ۵جدی است

کد خبر : ۴۷۰۶۲

جمهوری اسلامی ایران کاملا متعهد به معاهده ان پی تی بوده و مصمم است به همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس موافقتنامه‌های پادمان ادامه دهد.

ایلنا: سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات (با گروه ۱+۵) جدی است.

به گزارش ایلنا،  محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ضمن تاکید بر حق مشروع ایران برای داشتن چرخه کامل سوخت هسته‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده تداوم گفتگو‌ها برپایه تفاهم مشترک و احترام متقابل بوده است.

در جلسه مشترک خانم کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی نقش سازمانهای منطقه‌ای از جمله اتحادیه اروپا در خصوص صلح و امنیت بین المللی برگزار شده بود، برخی از اعضای شورای امنیت در کنار سایر موضوعات مهم منطقه‌ای اشاره‌ای نیز به موضوع هسته‌ای کشورمان داشتند که محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان در نامه خود به رئیس شورای امنیت، مواضع کشورمان در این رابطه راتبیین کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در نامه خود تصریح کرد: همانگونه که همواره اعلام شده است، جمهوری اسلامی ایران کاملا متعهد به معاهده ان پی تی بوده و مصمم است به همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس موافقتنامه‌های پادمان ادامه دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه به دفاع از حق مشروع خود برای استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز، همانگونه که در موافقتنامه ان پی تی قید شده، ادامه خواهد داد.

محمد خزاعی اضافه کرد: شناسائی حق مشروع ایران برای داشتن چرخه کامل سوخت هسته‌ای از جمله غنی سازی اورانیوم براساس معاهده ان پی تی توسط گروه ۱+۵ از موضوعات بدیهی و روشن است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای گفتگو برپایه تفاهم مشترک و احترام متقابل اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره و در مناسبتهای مختلف اعلام کرده‌اند، سیاست رویکرد دو گانه (سیاست همزمان اعمال فشار واعلام آمادگی برای گفتگو) که توسط برخی کشور‌ها دنبال می‌شود، امری بی‌معنی وبی فایده می‌باشد چون اعمال فشار علیه ایران تلاشهای دیپلماتیک را از مسیر خود خارج خواهد کرد. از اینرو هرمذاکره‌ای که بخواهد موفق باشد، باید در فضائی سازنده، مثبت و با روحیه همکاری برگزار شود.

محمد خزاعی خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات (با گروه ۱+۵) جدی است و انتظار دارد که طرف مقابل نیز جدی باشد و دور جدید مذاکرات که قرار است در هشتم اسفندماه سالجاری در قزاقستان برگزار شود به نتایج مثبت و ثمر بخشی دست یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز