خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید اکوادور:

با ایجاد روابط گسترده از فشارهای بدخواهان عبور کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۸۰

از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط ایران و اکوادور یک سیاست تغییر ناپذیر است/ ت ایران، ‌برادر و پشتیبان ملت اکوادور هستند.

ایلنا: رئیس‌جمهور با بیان اینکه اکوادور با قطع حلقه‌های وابستگی رو به پیشرفت است، اظهار داشت: ایران و اکوادور دو کشور دوست و برادر با فاصله جغرافیایی زیادی هستند ولی با نزدیکی دلهای دو ملت به یکدیگر این فاصله از بین رفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار «اومبر توپینوئزا» سفیر جدید اکوادور در ایران با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد ایران و اکوادور گفت: تصمیمات بسیار خوبی در راستای افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور اتخاذ شده که با عملیاتی کردن آن‌ها روابط ایران و اکوادور هر چه گسترده‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران و اکوادور دشمنان فراوانی دارند که نمی‌خواهند دو کشور در کنار هم قرار گرفته و پیشرفت کنند، گفت: باید تلاش کنیم با ایجاد روابط نزدیک و گسترده از فشارهای بدخواهان عبور کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران، ‌برادر و پشتیبان ملت اکوادور هستند، تصریح کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط ایران و اکوادور یک سیاست تغییر ناپذیر است.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان سفیر اکوادور در خصوص درگذشت هوگو چاوز خاطر نشان کرد: همه ما امروز در سوگ آقای چاوز غمگین هستیم چرا که جهان یک رهبر بزرگ و آمریکای لاتین یک پرچم برافراشته و غنیمت انقلابی را از دست داده است.

اومبر توپینوئزا سفیر جدید اکوادور در ایران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به احمدی‌نژاد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور مهم و تاثیر گذاری در منطقه و جهان است و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که ایران و اکوادور دارند مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را بیش از گذشته و در تمامی عرصه‌ها گسترش دهیم.

سفیر جدید اکوادور با تاکید بر ارتقای سطح روابط دوستی دو کشور گفت: برای عبور از مشکلاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند باید خلاق باشیم و هر دو کشور با همکاری یکدیگر می‌توانیم در مسیر برطرف کردن مشکلات و موانع حرکت کرده و شرایط را برای کارهای بزرگ‌تر مساعد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز