خبرگزاری کار ایران

نمایندگی ایران در سازمان ملل:

انتخابات رقابتی یکپارچگی مردمی در ایران را تضمین کرده است

کد خبر : ۶۷۲۶۵

انتخابات منظم و رقابتی و همین‌طور برقراری اصل تفکیک قوا در نظام سیاسی ایران, مشروعیت و یکپارچگی مردمی و تاریخی جمهوری اسلامی را تضمین کرده است.

با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران، برخی از افراد و محافل نومحافظه کار در آمریکا تلاش‌های جدیدی را برای ایجاد ناآرامی و تحریک گروه‌های داخل کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، یکی از تازه‌ترین این تلاش‌ها، نامه‌ای است که مایکل لدین، چهره شناخته شده ضد ایرانی و نزدیک به منافقین در روزنامه وال استریت ژورنال به چاپ رسانده و در آن از دولت اوباما خواسته است تا به زعم نویسنده اشتباه سال ٢٠٠٩ را تکرار نکند و با استفاده از مشکلات ناشی از تحریم‌ها و دامن زدن به اختلافات سیاسی و تحریک قومیت‌ها و گروههای داخل ایران برای ایجاد نا آرامی و اغتشاش، در جهت سرنگونی نظام سیاسی حاکم در ایران تلاش نماید.

در پاسخ به این نامه مداخله‌جویانه و مغرضانه، نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد، نامه متقابلی را به این روزنامه آمریکایی ارسال نموده است که در وال استریت ژورنال به چاپ رسیده است.

در این نامه ضمن تاکید بر یکپارچگی و همدلی تمام گروه‌های قومی و سیاسی در ایران و نقش تعیین کننده انتخابات منظم و رقابتی و برقراری اصل تفکیک قوا، از دولت آمریکا به خاطر تداوم اقدامات دشمنانه علیه ملت ایران نظیر خروج منافقین از لیست گروه‌های تروریستی انتقاد شده و آمده است چنین اقداماتی راه را برای طرح نظرات غیرمنطقی و مداخله‌جویانه افرادی نظیر مایکل لدین باز می‌کند.

در این نامه آمده است:

"در 34 سال گذشته, یعنی دقیقا از زمانی که انقلاب اسلامی بر دیکتاتوری پادشاهی تحت حمایت غرب پیروز شد, نظام سیاسی منتخب و جدید ایران مورد هجمه همه جانبه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است. مقاله جدید آقای لدین تحت عنوان «راه سوم برای مقابله با تهدید ایران» یکی از آخرین نمونه های چنین تلاش هایی است.

این گونه تبلیغات مغرضانه، سعی دارند با نادیده گرفتن عمدی واقعیت‌های اساسی مرتبط با ماهیت یکپارچه و دموکراتیک سیاست داخلی در ایران، این حقایق را تحریف نموده و با طرح مثال‌ها و قیاس‌های نادرست و مع الفارق, به گرایشات مداخله‌جویانه در قبال ایران دامن زنند. این در حالی است که انتخابات منظم و رقابتی و همین‌طور برقراری اصل تفکیک قوا در نظام سیاسی ایران, مشروعیت و یکپارچگی مردمی و تاریخی جمهوری اسلامی را تضمین کرده است."

در ادامه نامه نمایندگی کشورمان آمده است: " به عنوان یک نمونه از انسجام داخلی در ایران در مسایل اساسی که بطلان ادعاهای مطروحه را نشان می‌دهد، می‌توان به به نتایج منتشره اخیر یکی از موسسات نظرسنجی آمریکایی اشاره نمود که مطابق آن اکثریت قاطع مردم ایران از تداوم برنامه‌های هسته‌یی صلح‌آمیز کشور قویا حمایت می‌کنند و دولت های غربی را به خاطر اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه و مشکلات ناشی از آن مسوول دانسته و محکوم می‌کنند."

نمایندگی کشورمان همچنین ضمن جلب توجه خوانندگان آمریکایی به سوابق جنایتکارانه منافقین که لدین به عنوان سخنگوی آنها، مواضع این گروهک را تکرار کرده، آورده است: " گروه مخالفی که آقای لدین به حمایت از آن ها مشهور است, فاقد هر گونه اعتباری و مقبولیت نزد ملت ایران است؛ چرا که علاوه بر سوابق تروریستی, به عنوان سرسپردگان دیکتاتور سرنگون شده عراق یعنی صدام حسین شناخته شده و در طول جنگ تحمیلی هشت ساله دهه 1980 دیکتاتور عراق به ایران, به عنوان ستون پنجم وی علیه هم وطنان خود عمل نموده‌اند. درواقع دولت آمریکا با خارج کردن نام این فرقه منحرف از لیست گروه‌های تروریستی, ضمن اثبات مجدد این که آمریکا در قبال موضوع تروریسم دارای استاندارهای دوگانه و مضر است, راه را برای طرح چنین دیدگاه‌های غیرمنطقی و مغرضانه باز نموده است."

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز