خبرگزاری کار ایران

اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی

اراکی: علما نقش بی‌بدیلی در بیداری اسلامی داشته‌اند

کد خبر : ۶۷۴۱۹

اگر بیداری بخواهد کماکان راه خود را ادامه دهد باید از الگوی انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام امت و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای پیروی کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحله آغاز بیداری اسلامی، از انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن اراکی با اشاره به نقش علما در بیداری اسلامی افزود: نقطه آغاز بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(س) است.

او خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد گسترش آن در لبنان و فلسطین و به تدریج در شمال آفریقا بودیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: علمای امت با تبیین ظلم و ستم حاکمان دیکتاتور و مشروع نبودن نظام‌های حاکم، مردم را نسبت به تغییر اوضاع ضد حاکمان خود تشویق کردند.

اراکی یادآور شد: علمای امت با آگاه کردن مردم درباره هماهنگ بودن سیاست‌های استکباری حاکمان بعضی از کشورهای اسلامی هم‌چون حاکمان مصر، لیبی، یمن، تونس، بحرین و... با آمریکا و صهیونیست‌ها، مردم را ضد آن‌ها شوراندند.

وی هم‌چنین درباره آینده جریان بیداری اسلامی گفت: به طور قطع جریان بیداری اسلامی ادامه خواهد یافت و به تدریج جریان‌های نفوذی در آن شناسایی و تسویه خواهند شد و مردم و جوانان با نیات و مقصود آن‌ها آشنا خواهند شد و زمینه انزوای آن‌ها را فراهم خواهند کرد.

حجت الاسلام اراکی خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در راه انقلابیون مسلمان وجود دارد که آن‌ها با مقاومت و صبر باید خطرات و مشکلات را کنار بگذارند و با تصمیم و اراده راسخ، بیداری اسلامی را به پیش ببرند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: بر اساس سنت‌های الهی هر قوم و گروهی اراده تغییر در راه خیر داشته باشند خداوند پشتیبان آن‌ها خواهد بود.

او درباره تحولات سوریه هم افزود: جریان بیداری اسلامی در سوریه هم اتفاق افتاده است اما این جنگ‌افروزی‌ها و کشتار مسلمین جزیی از آن نیست.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مردم سوریه هم اصلاح امور و وضع جدیدی را خواستار هستند و نظام سوریه هم با اعلام آمادگی برای تغییر، درصدد اصلاح اوضاع کشور است و ان‌شاءالله وضع آن بهبود یابد.

اراکی هم‌چنین درباره نقش انقلاب ایران و رهنمودهای امام امت و رهبری معظم انقلاب در بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش‌ترین نقش را در بیداری مسلمین داشته است چه به آن اقرار شود یا نشود.

وی گفت: روحیه نترسیدن از استکبار و تسلیم نشدن در مقابل انها به وسیله امام خمینی (س) در بین جوامع اسلامی شیوع پیدا کرد و الگوی انقلاب ایران به جوانان حزب الله لبنان منتقل و از آن‌جا به گروه‌های اسلامی فلسطین منتقل شد و منجر به شکل‌گیری جبهه مقامت اسلامی ضد اهداف و مقاصد آمریکا و صهیونیست‌ها شد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر بیداری بخواهد کماکان راه خود را ادامه دهد باید از الگوی انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام امت و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای پیروی کند.

او در پایان یادآور شد: اجلاس‌های قبلی مجمع جهانی بیداری اسلامی همه ضروری و مفید و در انتقال تجربه و افکار تاثیرگذار بودند که در این باره باید از رهبر معظم انقلاب به خاطر بنیانگذاری مجمع جهانی بیداری اسلامی و از زحمات دکتر ولایتی برای پیگیری امور آن تشکر کرد.

اجلاس علمای امت و بیداری اسلامی به عنوان مهم‌ترین نشست مجمع بیداری اسلامی تاکنون، با حضور حدود 700 مهمان داخلی و خارجی در روزهای نهم و دهم اردیبهشت، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد و در آن درباره مباحث مهم جهان اسلام و در راس آن وحدت امت اسلامی، بیداری اسلامی، چالش‌های جهان اسلام و راه‌های مقابله با آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز