خبرگزاری کار ایران

یك عالم افغان:

علما باید در بیداری اسلامی به وظیفه خود عمل كنند

کد خبر : ۶۷۶۲۲

براساس آیات قرآن هر قومی بخواهد در وضع خود تغییر ایجاد كند/ باید با تلاش وافر و تبلیغات مثبت روحیه و امید یك میلیارد و 400 میلیون مسلمان را تقویت كرد.

یكی از شركت‌كنندگان افغان در اجلاس "علما و بیداری اسلامی" گفت: علما باید در جریان بیداری اسلامی بیش از پیش به وظیفه خود عمل كنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاری اجلاس "علما و بیداری اسلامی" شیخ عاصف محسنی از علمای افغان شركت‌كننده در این اجلاس با شرح آیاتی از قران كریم كفت: علما باید در بیداری اسلامی بیش از پیش در صحنه باشند و به موضوع وحدت امت اسلام توجه جدی كنند.

وی در ادامه افزود: براساس آیات قرآن هر قومی بخواهد در وضع خود تغییر ایجاد كند باید همت و تلاش كند و با تنبلی و كاهلی اوضاع هیچ جامعه‌ای بهبود نمی‌یابد.

محسنی با اشاره به وجود مناطق استراتژیك جهان در دست مسلمانان تصریح كرد: مسلمانان باید با امید به رحمت و فضل خداوند در مقابل ابرقدرتها ایستادگی كرده و نباید از این قدرت‌های پوشالین دچار ترس و واهمه شوند.

این عالم افغانی افزود: باید با تلاش وافر و تبلیغات مثبت روحیه و امید یك میلیارد و 400 میلیون مسلمان را تقویت كرد.

وی با اشاره به سخنان نوروزی و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس گفت: ایشان در آن روز فرمودند "اگر اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران مرتكب اشتباهی شود، تل‌آویو و حیفا را نابود خواهیم كرد" كه این سخن قطعا موجب افزایش روحیه و امید مسلمانان می‌شود.

محسنی همچنین با اشاره به رشد و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح كرد: اگر ایران همانند دوران طاغوت عمل می‌كرد هرگز نمی‌توانست به این جایگاه والای علمی پزشكی نظامی و... در جهان برسد.

این عالم مسلمان گفت: به‌تازگی كتابی به نام توضیح المسائل سیاسی نوشته شده است كه جا دارد دبیرخانه مجمع آنرا به فارسی، انگلیسی و عربی ترجمه كند تا همگان از آن بهره ببرند.

عاصف محسنی همچنین گنجاندن واحدی درسی به نام بیداری اسلامی در درسهای حوزه‌های علمیه را خواستار شد و گفت: این اقدام موجب روشن‌شدن ابعاد مختلف بیداری اسلامی می‌شود.

وی یادآور شد:حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه الازهر مصر باید از حواشی دوری كند و به مسائل مهم جهان اسلام توجه بیشتری كند.

این عالم افغان همچنین تقویت دولت مصر را مهم توصیف كرد و افزود: باید برای خلاصی دولت مسلمان مصر از مشكلاتش تلاش كرد.

وی همچنین از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و علی‌اكبر ولایتی برای برگزاری این اجلاس تشكر كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز