خبرگزاری کار ایران

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

علمای امت مهم‌ترین نقش را در بیداری اسلامی به عهده دارند

کد خبر : ۶۷۷۰۹

علما به عنوان وارثان علوم انبیا، مهم‌ترین نقش را در جریان بیداری اسلامی به عهده دارند/ به خواست خداوند متعال جریان بیداری اسلامی یک راه روشنی دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: علما به عنوان وارثان علوم انبیا، مهم‌ترین نقش را در جریان بیداری اسلامی به عهده دارند. حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری با اشاره به نقش خاص علما در بیداری اسلامی افزود: علما بر حسب برخی روایات جانشینان پیامبران و وارثان علوم انبیا هستند لذا همچون ان بزرگواران نقش هدایت و اگاهی مردم را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاری اجلاس "علما و بیداری اسلامی" دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: علمای امت نقشی گسترده و روشن بخش در بیداری ملت‌ها دارند و مانند پیامبر که راهنما و بشیر و نذیر بود ان‌ها هم نقش بشارت و انذار دهندگی دارند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین درباره آینده جریان بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: به خواست خداوند متعال جریان بیداری اسلامی یک راه روشنی دارد و می‌تواند موجب بصرت و اگاهی ملتهای مسلمان شود و این جریان در حال گسترش و رونق است در بین جوامع مسلمان حتی در بین جوامعی که مسلمانان در اقلیت هستند.

اختری همچنین نسبت به توطئه دشمنان هشدار داد وگفت: آینده بیداری درخشان و ورشن است اما راهی سخت و پر خار و خاشاک در پیش دارد و نباید از توطئه‌های دشمنان غافل بود. عضو شورای مرکزی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در میان کشورهای اسلامی افرادی سودجو، سلطه گر و مزدور وجود دارند که جریان بیداری را برای خود خطر می‌دانند که باید مواظب حرکات و نقشه‌های ان‌ها بود همچنین آمریکا و صهیونیسم حرکت بیداری را منافی منافع خود می‌دانند و برای استمرار سلطه خود با ان مقابله می‌کنند.

وی همچنین اتحاد شیعه و سنی را از عوامل موثر و بسیار موفقیت بخش در تداوم بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تفرقه مذهبی و ایجاد حساسیتهای مذهبی از اهداف دشمنان برای جلوگیری از بیداری است که مسلمانان باید با پشت پازدن به این اختلافات و اتحاد بین خود با این ترفند قدیمی دشمن مقابله کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) وحدت بین فرق مسلمین را مساوی قدرت، عزت، عظمت و موفقیت دانست و افزود: این موضوع موجب تعمیق و گسترش بیداری خواهد شد.

اختری درباره بحران سوریه نیزگفت: موضوع سوریه جزئی از سودجوئیهای دشمنان است ان‌ها با این موضوع، موجی را برای رسیدن به منافع خود اغاز کردند و با سوء استفاده از ایمان و اعتقادات مسلمین موضوع سوریه را از راه غیر مسالمت آمیز پیگیری کردند در حالیکه با راه مسالمت آمیز می‌شد به یک نقطه تفاهم در این کشور رسید.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: آمریکا و صهیونیسم و ایادی ان‌ها با گسیل تروریست‌ها از کشورهای شمال افریقا، عربستان، قطر، اردن و ترکیه و حتی کشورهای اروپائی مانند المان به سوریه قصد سوء استفاده در این کشور را دارند و قصدشان دلسوزی برای مردم این کشور نیست بلکه هدفشان خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی است.

عضو شورای مرکزی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به وجود ظلم و ستم و دیکتاتوری فراوان در کشورهائی مانند عربستان و قطر افزود: این کشور‌ها موضوعاتی را که خود گرفتار انند بهانه کردند تا سوریه را به هم بریزند و اقدامات ان‌ها در جهت مخالفت با جبهه مقاوت اسلامی و همسو با تامین منافع دشمنان اسلام است.

وی گفت: ارتش ازاد و گروه النصره ریشه‌ای خارجی دارند و رهبریشان با گروههای خارجی مانند القاعده است و اگر این گروه‌ها بیدار شده بودن به جای کشتار مسلمانان سوریه، ضد منافع امریکا و صهیونیست‌ها اقدام می‌کردند لذا به خاطر عمکرد بدشان، اکنون اکثر مردم سوریه مخالف این گروههای تروریستی هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین اجلاسهای قبلی را اجلاسی خوب، مفید و تاثیر گذار دانست و گفت: اما اجلاس علماء امت و بیداری اسلامی از همه اجلاسهای قبلی مهم‌تر است چون علماء در میان امت اسلام نقش هدایتگری و روشنگری و بیدارگری دارند.

اختری همچنین درباره نقش انقلاب ایران و رهنمودهای امام امت و رهبر معظم انقلاب در بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و نقش امام راحل نقشی اساسی و کلیدی است در بیداری مسلمین و رهنمود‌ها و توصیه‌های حضرت ایت الله خامنه‌ای، جریان بیداری اسلامی را تاکنون به پیش برده و موجب خاموشی توطئه‌های دشمنان شده است.

گفتنی است اجلاس علمای امت و بیداری اسلامی به عنوان مهم‌ترین نشست مجمع بیداری اسلامی تاکنون، با حضور حدود ۷۰۰ مه‌مان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران در حال برگزاری است و در آن درباره مباحث مهم جهان اسلام و در راس آن وحدت امت اسلامی، بیداری اسلامی، چالش‌های جهان اسلام و راه‌های مقابله با آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

اجلاس علما و بیداری اسلامی فرصت بی‌نظیری برای نشر اسلام ناب محمدی (ص) است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اجلاس علما بیداری اسلامی، فرصت بی‌نظیری برای نشر اسلام ناب محمدی (ص) است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به گسترش موج بیداری اسلامی در مناطقی از جهان افزود: این موج با حضور علمای امت می‌تواند به عنوان فرصتی عظیم برای نشر اسلام ناب محمدی (ص) در جهان باشد. وی با اشاره به اینکه عالمان دین چراغ راه هدایت انسان‌ها هستند خاطر نشان کرد: علمای امت مسئولیت روشنگری در عرصه‌های مختلف را دارند و باید با روشنگریهای خود چراغ بیداری اسلامی را پر فروغ‌تر کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در موضوع بیداری هم اصل ان که اگاه شدن انسانهاست، مهم است و هم تداوم ان. حجت الاسلام خاتمی افزود: علما باید مواظبت کنند تا فرصت طلبان، شعله روشن بیداری اسلامی را خاموش، و یا به نفع خود مصادره نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حضور علمای بصیر و اگاه در صحنه گفت: این اقدام موجب زنده ماندن موج بیداری اسلامی خواهد شد. وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری اجلاس علمای امت و بیداری اسلامی اقدامی مبارک و ستودنی است.

خاتمی با تاکید بر اینکه «امروز بیداری اسلامی امان جهان صهیونیسم و آمریکای جهانخوار بریده است»، افزود: منشائ بیداری اسلامی نماز و شعار «لا اله الا الله»، بوده است، نمی‌توان هیچ عنوان دیگری اعم از بهار عربی که جوامع کفر بر آن نهاده‌اند، برای آن تعیین کرد.

گفتنی است اجلاس علمای امت و بیداری اسلامی به عنوان مهم‌ترین نشست مجمع بیداری اسلامی تاکنون، با حضور حدود ۷۰۰ مه‌مان داخلی و خارجی در روزهای نهم و دهم اردیبهشت، در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد و در آن درباره مباحث مهم جهان اسلام و در راس آن وحدت امت اسلامی، بیداری اسلامی، چالش‌های جهان اسلام و راه‌های مقابله با آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز