خبرگزاری کار ایران

از سوی وزارت امور خارجه کشورمان صورت گرفت؛

محکومیت اظهارات وزیر امور خارجه کانادا در کنفرانس «گفت‌وگوی جهانی برای آینده ایران»

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۱۰

مقامات کانادایی قبل از توسل به این‌گونه اقدامات و اظهارات سخیف علیه ملت ایران، نسبت به صحت و میزان اعتبار اطلاعات خود در مورد مسائل ایران اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سخنان وزیر امور خارجه کانادا در کنفرانس «گفت‌وگوی جهانی برای آینده ایران» را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه کانادا در کنفرانس «گفت‌وگوی جهانی برای آینده ایران» گفت: تلاش دولت کانادا برای برگزاری نشستی با حضور تعدادی از عناصر معلوم‌الحال ضدایرانی و اظهارات سخیف و غیرمسوولانه وی علیه مسائل داخلی ایران، مصداق بارز نقض اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها به عنوان یکی از اصول بدیهی حقوق بین‌الملل بوده و آن را قویاً محکوم می‌نماییم.

وی به مقامات کانادایی توصیه کرد: قبل از توسل به این‌گونه اقدامات و اظهارات سخیف علیه ملت ایران، نسبت به صحت و میزان اعتبار اطلاعات خود در مورد مسائل ایران اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: فرافکنی دولت هارپر در عرصه سیاست خارجی خصوصاً در قبال جمهوری اسلامی ایران مانع استمرار توجه افکار عمومی در داخل و خارج کانادا نسبت به مسایلی مانند تقلب‌های انتخاباتی موسوم به «رسوایی روبوکالز» که منجر به تشکیل دولت فعلی کانادا شد یا موارد فاحش و سیستماتیک نقض حقوق بشر در این کشور نخواهد بود.

سخنگوی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گزارش‌های منابع رسمی سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی درباره مواردی همچون تبعیض نژادی گسترده، قاچاق و استثمار جنسی کودکان، نقض حق دسترسی به غذا، قوانین و مقررات تبعیض‌آمیز علیه مردمان بومی و گروه‌های اقلیت، نرخ روزافزون فقر و بیکاری در میان جوامع مهاجر، نژادگرایی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی از سوی دولت هارپر را افکار عمومی بین‌المللی شنیده‌اند و با نگرانی وضعیت دمکراسی و حقوق بشر در کانادا را رصد می‌نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز