خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای،

۱+۵ خواستار «تعامل واقعی» ایران و آژانس شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۶۶

در بیانیه گروه «۱+۵» که امروز - چهارشنبه -منتشر شد، با اشاره به این‌که تا کنون ۱۰ دور مذاکره بین نمایندگان ایران و آژانس برگزار شده است، بر لزوم تلاش بیشتر دو طرف برای رسیدن به نتایج ملموس تاکید شده است.

گروه ۱+۵ خواستار تعامل «فوری و واقعی» ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تدوین سند برای تامین دسترسی بازرسان به اطلاعات در مورد برنامه هسته‌ای تهران شد.
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، در بیانیه گروه «۱+۵» که امروز - چهارشنبه -منتشر شد، با اشاره به این‌که تا کنون ۱۰ دور مذاکره بین نمایندگان ایران و آژانس برگزار شده است، بر لزوم تلاش بیشتر دو طرف برای رسیدن به نتایج ملموس تاکید شده است.
گروه ۱+۵ در ادامه ایران را به ادامه اجرای «کامل و فوری» تمام تعهدات خود طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور و همچنین واگذاری تمام اطلاعات لازم به آژانس بین المللی انرژی اتمی فرا خواند.
در بیانیه گروه ۱+۵ آمده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «باید نقش مهمی در برقراری اعتماد بین المللی نسبت به ماهیت منحصرا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران ایفا کند».
در ادامه آمده است: «اگرچه در جست‌و‌جوی نتایج محسوس در روند دیپلماتیک خود با ایران هستیم، این روند نمی‌تواند جایگزین اجرای تعهدات ایران در مقابل آژانس بین المللی انرژی اتمی شود.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز