خبرگزاری کار ایران

تاكید نخست‌وزیر عراق بر لزوم مشاركت ایران در نشست ژنو ۲

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۹

خست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفاکس» اعلام کرد که ایران و عربستان سعودی باید در کنفرانس بین‌المللی ژنو ۲ درباره سوریه شرکت داشته باشند.

نخست‌وزیر عراق بر لزوم مشارکت ایران و عربستان در نشست ژنو ۲ که برای بررسی بحران سوریه برگزار می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو صدای روسیه، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفاکس» اعلام کرد که ایران و عربستان سعودی باید در کنفرانس بین‌المللی ژنو ۲ درباره سوریه شرکت داشته باشند.

شرکت ایران در نشست ژنو ۲ مانعی بین روسیه و آمریکا در مساله سازماندهی این کنفرانس شده است. مسکو موافق شرکت نماینده تهران است، درحالی که واشنگتن با این موضوع مخالفت می‌کند.

به گفته المالکی، به علت اختلافات درباره شرکت‌کنندگان در نشست ژنو ۲ تا کنون برگزاری آن ممکن نشده است.

مالکی تاکید کرد که عراق از ابتکار روسیه – آمریکا برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه حمایت کرده و تصمیم دارد در آن شرکت کند.

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت که اگر جامعه جهانی برخورد جدی نسبت به حل و فصل بحران سوریه نشان ندهد، این مساله می‌تواند به یک درگیری منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل شود.

مالکی همچنین گفت که عراق پیامدهای منفی بحران سوریه را به خوبی حس می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز