خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بغداد:

در صورت بازرسی دوباره عراق از هواپیماهای ایرانی، متقابل عمل می‌كنیم

متاسفانه دولت عراق هواپیماهای ایرانی را مجبور كرد تا برای بازرسی فرود بیایند كه به چیزی هم دست نیافت.

سفیر كشورمان در بغداد با انتقاد از اقدام عراق در بازرسی از هواپیماهای ایرانی كه به مقصد سوریه پرواز می‌كنند، نسبت به عواقب تكرار این اقدام هشدار داد و گفت كه در صورت ادامه این روند، ایران اقدام متقابل انجام خواهد داد.

به گزارش ایلنا،حسن دانایی‌فر در حاشیه سفر وزیر دفاع ایران به بغداد در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان كرد: آنچه كه عراق در خصوص بازرسی از هواپیماهایی كه به سوی سوریه در حركت هستند، انجام داد، متناسب با عرف دیپلماتیك دو كشور نیست و با توافقنامه‌های امنیتی و معاهده حمل‌ونقل هوایی دو كشور تعارض دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت عراق هواپیماهای ایرانی را مجبور كرد تا برای بازرسی فرود بیایند كه به چیزی هم دست نیافت.

دانایی‌فر گفت كه مساله تحت بازرسی قرار دادن هواپیماهای ایرانی تناسبی با عرف بین‌الملل ندارد چرا كه ادعاهای سابق آمریكا مبنی بر اقدام ایران برای انتقال سلاح به سوریه، ادعاهایی واهی است.

وی افزود كه ایران از دولت عراق می‌خواهد تا از تكرار این اقدام در قبال هواپیماهای ایرانی كه حامل شهروندانی برای سفر به سوریه هستند، خودداری كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز