خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

استقلال بانک مرکزی باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۴۳

در پرداخت‌ یارانه‌ها با کسری جدی مواجه هستیم و این چالش مهمی پیش روی ماست/نرخ‌های دستوری سال‌های قبل و موضوعاتی از قبیل مسئله 3 هزار میلیارد تومانی شرایط سخت و چالش‌های بزرگی را برای بانک‌ها ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:امروز حجم نقدینگی در کشور بالاست و باید این حجم را به سمت تولید سوق دهیم استقلال بانک مرکزی باید مورد توجه دولت و ستاد اقتصادی آن قرار گیرد چرا که بانک مرکزی نباید تنها حالت نظاره‌گر داشته باشد بلکه این نهاد مسئول حفظ ارزش پول ملی است.

اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهمترین ماموریت ستاد اقتصادی دولت در مقطع فعلی این است که کشور را از رکود تورمی عبور داده و ثبات را در فضای اقتصادی کشور حاکم کند؛ به نحوی که هر فعال اقتصادی خارج از دولت بتواند تورم، سود بانکی و نرخ ارز را تا حدود زیادی پیش‌بینی کند و ما شاهد جهش ناگهانی در قیمت‌ها نباشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن تشکر از بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی عنوان کرد: آقای بهمنی در شرایط سخت و دشواری مسئولیت بانک مرکزی را برعهده داشت. آقای سیف نیز چهره‌ای آشنا برای نظام بانکی کشور است و همه با خدمات او در نظام بانکی آشنایی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز مردم در اقتصاد و معیشت خود با مشکلات جدی روبه‌رو هستند، گفت: توسعه کشور به دلایلی کند شده است. مردم وقتی به کشورهای همسایه سفر می‌کنند می‌بینند آنها پیشرفت داشته‌اند اما در ایران این حرکت کند است. دولت باید برای این مسئله و بهبود معیشت مردم راه‌حل و راهکاری داشته باشد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید از توان علمی دانشگاهیان کشور استفاده کنیم، گفت: ما معتقدیم توان علمی نخبگان ما در حدی است که بتوانیم با تکیه بر نظرات علمی آنها به راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات کنونی دست یابیم.

وی با اعلام اینکه دولت یازدهم درصدد است تا از نظر صاحبنظران استفاده کند، گفت: دولت همچنین از راهکارها و نقدهای این صاحبنظران استقبال می‌کند چرا که همه در کشتی واحدی به نام جمهوری اسلامی هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به هیچ وجه به دنبال نفی خدمات گذشتگان نیستیم، گفت: ما در وضعیت فعلی نمی‌خواهیم مقصری برای شرایط امروز کشور مشخص کنیم هم‌اکنون تولید در وضعیت تورم و آسیب‌دیدگی قرار دارد و دچار رکود شده‌ایم بنابراین نیازمندیم که عقلانیت و دانش علم اقتصاد در فعالیت‌های اقتصادی دولت و تصمیم‌گیری‌ها حاکم باشد.

جهانگیری همچنین درخصوص پرداخت یارانه‌ها نیز عنوان کرد: ما امروز در پرداخت‌ یارانه‌ها با کسری جدی مواجه هستیم و این چالش مهمی پیش روی ماست.

وی با بیان اینكه در خصوص معوقات بانکی نیز مشکلات زیادی داریم،گفت: نرخ‌های دستوری سال‌های قبل و موضوعاتی از قبیل مسئله 3 هزار میلیارد تومانی شرایط سخت و چالش‌های بزرگی را برای بانک‌ها ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: امروز حجم نقدینگی در کشور بالاست و باید این حجم را به سمت تولید سوق دهیم استقلال بانک مرکزی باید مورد توجه دولت و ستاد اقتصادی آن قرار گیرد چرا که بانک مرکزی نباید تنها حالت نظاره‌گر داشته باشد بلکه این نهاد مسئول حفظ ارزش پول ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز