خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران مخالف هرگونه ماجراجویی در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۴۶

جمهوری اسلامی خواهان راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه است و فکر می‌کنیم نظامی‌گری و هرگونه اقدامی که به ماجراجویی در سوریه و منطقه دامن می‌زند مناسب نخواهد بود.

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه گفت:جمهوری اسلامی خواهان راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه است و فکر می‌کنیم نظامی‌گری و هرگونه اقدامی که به ماجراجویی در سوریه و منطقه دامن می‌زند مناسب نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در جمع خبرنگاران در خصوص مسئله سوریه گفت: کشور‌ها باید از هرگونه ماجراجویی در منطقه بپرهیزند و ما مخالف نظامی‌گری هستیم چرا که این مساله تبعات سنگینی دارد و منطقه‌ای را که بسیار متحد است دچار بحران‌های جدیدی می‌کند.

وی با تأکید براینکه باید همه طرف‌های سوری برای خروج از بحران وارد مذاكره با یكدیگر برای یافتن راه‌حل سیاسی شوند، گفت: باید تلاش‌ها به منظور حل این مسئله از طریق راه حل سیاسی ادامه یابد.

افخم در خصوص سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه نیز گفت: من اخبار این سفر را دریافت می‌کنم و در آینده برای شما تشریح خواهم کرد.

وی با اشاره مجدد به بحران سوریه عنوان کرد: مسئله پیروزی یا باخت برای کسی مطرح نیست مسئله این است که باید با واقع بینی و دوری از هرگونه ماجراجویی،راهكاری برای فروکش کردن بحران‌ها در نظر گرفته شود. جمهوری اسلامی خواهان راه حل سیاسی برای حل این بحران است و فکر می‌کنیم نظامی‌گری و هرگونه اقدامی که به ماجراجویی در سوریه و منطقه دامن می‌زند مناسب نخواهد بود.

افخم ادامه داد: جمهوری اسلامی مواضع صریح خود را در مورد مسائل منطقه مطرح کرده است ما از کشورهایی هستیم که همواره سابقه درخشان و روشنی در این اینکه باید راه حل سیاسی برای مسائل منطقه از جمله بحران سوریه گرفته شود داریم.

وی همچنین تصریح کرد: زمینه سازی برای مذاکره در حل مشکلات سوری‌ها را انجام داده‌ایم و تمام منطقه را دعوت کردیم كه به این سو حرکت کنند. امیدواریم تلاش‌ها به یافتن یک راه حل سیاسی در سوریه منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز