خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

از تعابیر غلو‌آمیز در منابر و مداحی‌ها خودداری شود

کد خبر : ۱۶۴۰۱

لازم است که سازمان تبلیغات دستورالعمل‌هایی ارائه کند تا در منابر و برنامه‌های عزاداری‌ و مداحی اشعار و مطالب مفید ارزنده برای مردم مطرح شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بر پرهیز از بکاربردن تعابیر‌ غلو‌آمیز در منابر و مداحی‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، صبح امروز در دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و اعضای شورای هیات مذهبی و نیز کانون مداحان شعرای استان قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه هنوز موقعیت و جایگاه رهبری و مرجعیت برای برخی از مردم تبیین نشده و این مهم باید برای با جوانان به خوبی تبیین گردد.

وی افزود: ضرورت وجود رهبری و تبعیت از ایشان باید به خوبی برای مردم و نسل جوان تبیین شود تا آن‌ها با شناخت جایگاه‌ها به درستی به وظایف خود عمل کند.

استاد حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم، اظهار داشتند: از سوی دیگر باید اهداف قیام سید‌الشهدا‌ (ع) و چرایی شهادت آن بزرگوار برای مردم به درستی تبیین شود چرا که تحقق این هدف در تحکیم جایگاه اسلام و ولایت نقش بسیار مهمی دارد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی همچنین ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از تعابیر غلو‌آمیز در مداحی‌ها و شعرخوانی‌ها، ابراز داشتند: لازم است که سازمان تبلیغات دستورالعمل‌هایی ارائه کند تا در منابر و برنامه‌های عزاداری‌ و مداحی اشعار و مطالب مفید ارزنده برای مردم مطرح شود.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که در همه شرایط باید عزت مومنین حفظ شود، خاطرنشان کردند: نباید هر بیان و تعبیری نسبت به ائمه‌ (ع) مطرح شود؛ چرا که برخی تعابیر موجب وهن اهل‌بیت‌ (ع) و ذلت مومن است.

وی با تاکید بر این‌که همه رفتار‌ها و گفتارهای ما باید در مسیر الهی و رضایت اهل‌بیت‌ (ع) باشد، گفتند: پاداش حقیقی از جانب خداست و آنچه مهم است این‌که ما باید در کار‌ها و برنامه‌های خود ‌‌نهایت تلاش را بکنیم و البته از دچار شدن به غرور به شدت بپرهیزیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که هر چیزی بهاری دارد، ابراز داشتند: بهار تبلیغ، ماه محرم است و امام حسین‌ (ع) در این ماه بهترین زمینه تبلیغی را برای ما فراهم کرده است.

وی همچنین تاکید کردند: ما باید از اجتماعات و عزاداری‌ها در ماه محرم و صفر ‌‌نهایت بهره‌برداری را در راستای تحقق اهداف مقدس اسلام و نظام اسلامی انجام دهیم و حقایق را به خوبی تبیین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز